Przejdź do treści
Źródło artykułu

KDF 840 firmy Honeywell otrzymał certyfikat STC

Firma Honeywell International uzyskała dodatkowy certyfikat typu (STC) na instalowanie w samolotach GA nowego wyświetlacza KFD 840 (Primary Flight Display). Na zatwierdzonej liście modeli znajdują się praktycznie wszystkie samoloty jedno i dwusilnikowe Beech, Cessna, Piper, a także Mooney M20L, M20M, M20S i M20R.

KFD 840 jest częścią serii Apex Edge awioniki firmy Bendix/Kings i został zaprojektowany w celu zastąpienia tradycyjnych analogowych przyrządów pokładowych. Posiada jeden duży wyświetlacz z pionowymi wskaźnikami prędkości i wysokości, funkcję kalkulacji wyważenia i jest kompatybilny z wieloma popularnymi odbiornikami GPS oraz autopilotami. Urządzenie wykorzystuje własny Attitude and Heading Reference System (AHRS), co oznacza, że jest w stanie kontrolować lot – nawet, jeśli GPS i podstawowe przyrządy pokładowe są niesprawne.

Honeywell zapewnia, że kosztujący 16995 dolarów i ważący niewiele ponad 3,5 kg PFD można z łatwością zainstalować w samolotach tłokowych bez konieczności wprowadzania znacznych modyfikacji.

“KDF 840 będzie modernizowany celem zwiększenia funkcjonalności o m.in. takie funkcje jak system wizji syntetycznej SmartView Honeywella,” powiedział Chad Cundiff, wiceprezes firmy. “Technologia syntetycznej wizji była już użytkowana w locie w zestawie awioniki Primus Epic. Seria Apex Edge została zaprojektowana, by nasze zaawansowane technologie udostępnić pilotom lotnictwa ogólnego.”

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony