Przejdź do treści
Przyrządy kokpitowe
Źródło artykułu

IAOPA-Europe odpowiada na propozycje EASA dotyczące uprawnień IR

Stowarzyszenie IAOPA wystosowało odpowiedź na konsultacje Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA) dotyczące proponowanej zmiany (Notice of Proposed Amendment-NPA) w kwestii wykonywania lotów według wskazań instrumentów. Organizacja z satysfakcją zauważyła działania w kierunku stworzenia przystępniejszych wymogów IR, starając się jednocześnie o zmianę proponowanej nazwy En Route Instrument Rating  na "En Route IFR Rating". Ma to na celu sprecyzowanie przepisów, tak, aby było jasne, że uprawnienia te nie powinny być traktowane jako uprawnienia instrumentalne, ale przede wszystkim jako te, które rozszerzają uprawnienia pilota VFR, włączając w to lot po trasie w warunkach, które wymagają obowiązkowej zgodności z IFR, czy to w VMC czy IMC.

IAOPA-Europe z zadowoleniem przyjęła również posunięcia w kierunku uproszczenia konwersji uprawnień IR z państw trzecich, ale stara się o większą elastyczność w przyznawaniu krajowym władzom lotniczym instrumentów do zmiany przepisów, zgodnie z lokalnymi przepisami. Jest to częściowo odpowiedzią na zagrożenie dla brytyjskich uprawnień Instrument Meteorological Conditions Rating, które są w dużej mierze odpowiedzialne za wysokie, trzy lub cztery razy wyższe niż średnia europejska, wyniki bezpieczeństwa GA w Wielkiej Brytanii. IAOPA-Europa wystosowała łącznie 23 odpowiedzi na NPA i zachęca poszczególnych członków na całym świecie, aby zgłaszali swoje własne komentarze.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony