Flight Design przedstawia nowe warianty modelu CT
Podczas targów AERO 2010, we Friedrichshafen, w Niemczech, firma Flight Design ogłosiła, iż nowy wariant linii CT, lekkich samolotów sportowych będzie dostosowany do holowania szybowców. Samolot o nazwie CTLS HL (High Lift), przechodzi obecnie testy lotów i będzie wyposażony w silnik Rotax 914 z turbodoładowaniem. Maszyna ma rozpiętość skrzydeł 12 procent większą od standardowego modelu CT oraz większy stabilizator poziomy.
Turbodoładowanie ma sprawić, że CTLS HL będzie szczególnie atrakcyjny dla użytkowników operujących z lotnisk położonych na dużej wysokości nad poziomem morza, powiedział przedstawiciel firmy. Cenę maszyny, która będzie dostępna zarówno w USA, jak i w Europie, ustalono na poziomie ok. 125026 dolarów.
Filia producenta, Flight Design Technik, ogłosiła, iż prowadzi coraz bardziej zaawansowane prace nad stworzeniem sterów umożliwiających uzyskanie pełnej kontroli nad samolotem tylko za pomocą rąk. Projekt będzie skierowany dla osób, które nie mogą używać dolnych kończyn do kierowania maszyną. Wycenione na 3375 dolarów stery, ważą 2,27 kg, a ich wstępna instalacja zajmuje ok. godziny, zapewniła Flight Design Technik.
Podczas targów we Friedrichshafen, ogłoszono także dwa inne dodatki do CT – zamontowany pod kadłubem luk bagażowy mogący unieść prawie 50kg ładunku oraz 132 litrowy dodatkowy bak paliwa. Bagażnik mierzy ok. 1,4 m długości; 0,33 m głębokości i ok. 0,8 m szerokości. Dodatkowy bak paliwa umieszczony jest w przestrzeni fotela pasażera, efektywnie uzupełniając wagę, jaką miałaby druga osoba lecąca w samolocie. W takim układzie, maszyna będzie miała wydłużony zasięg bez przekraczania limitów wagi brutto dla kategorii LSA. Informacje dotyczące ceny i osiągalności tych opcji nie są jeszcze dostępne.
Turbodoładowanie ma sprawić, że CTLS HL będzie szczególnie atrakcyjny dla użytkowników operujących z lotnisk położonych na dużej wysokości nad poziomem morza, powiedział przedstawiciel firmy. Cenę maszyny, która będzie dostępna zarówno w USA, jak i w Europie, ustalono na poziomie ok. 125026 dolarów.
Filia producenta, Flight Design Technik, ogłosiła, iż prowadzi coraz bardziej zaawansowane prace nad stworzeniem sterów umożliwiających uzyskanie pełnej kontroli nad samolotem tylko za pomocą rąk. Projekt będzie skierowany dla osób, które nie mogą używać dolnych kończyn do kierowania maszyną. Wycenione na 3375 dolarów stery, ważą 2,27 kg, a ich wstępna instalacja zajmuje ok. godziny, zapewniła Flight Design Technik.
Podczas targów we Friedrichshafen, ogłoszono także dwa inne dodatki do CT – zamontowany pod kadłubem luk bagażowy mogący unieść prawie 50kg ładunku oraz 132 litrowy dodatkowy bak paliwa. Bagażnik mierzy ok. 1,4 m długości; 0,33 m głębokości i ok. 0,8 m szerokości. Dodatkowy bak paliwa umieszczony jest w przestrzeni fotela pasażera, efektywnie uzupełniając wagę, jaką miałaby druga osoba lecąca w samolocie. W takim układzie, maszyna będzie miała wydłużony zasięg bez przekraczania limitów wagi brutto dla kategorii LSA. Informacje dotyczące ceny i osiągalności tych opcji nie są jeszcze dostępne.
Źródło artykułu
Komentarze