FAA rozszerza dostęp do ADS – B
10 listopada AOPA złożyła wniosek do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), o udostępnienie informacji o ruchu wszystkim statkom powietrznym wyposażonym w technologię Automatic Dependant Surveillance - Broadcast (prezentacja sytuacji ruchowej w czasie rzeczywistym). ADS-B jest kluczowym składnikiem planu FAA, wprowadzenia technologii satelitarnej dla nadzoru i nawigacji w systemie transportu lotniczego NextGen.
Obecnie informacje pogodowe i ruchowe nadawane są jedynie do samolotów mających możliwość wysyłania danych w systemie ADS-B. W przypadku uwzględnienia przez FAA propozycji stowarzyszenia AOPA, do danych ruchowych TIS-B (Traffic Information Services-Broadcast) będą mieli natychmiastowy dostęp także piloci wyposażeni w urządzenia odbierające sygnał UAT (Universal Access Transceiver) ADS-B.
Serwis TIS-B będzie stale dostępny na częstotliwościach UAT/978 MHz, co pozwoli pozyskiwać informacje dowolnym odbiornikiem UAT i współpracować mniej zaawansowanymi technologicznie wyświetlaczami, które nie posiadają opcji transmisji danych.
“Informacja TIS-B zapewnia pilotom zwiększoną świadomość sytuacyjną i pokazuje zalety technologii ADS-B,” powiedziała Heidi Williams, dyrektor naczelna AOPA ds. przestrzeni powietrznej i modernizacji. “Obecna praktyka nadawania informacji TIS-B wyłącznie do statków powietrznych, które pierwsze transmitują ADS-B ‘na zewnątrz’ ogranicza liczbę samolotów, które mogłyby korzystać z serwisu”.
“Doświadczenie AOPY z ADS-B i TIS-B zebrane przez ostatnią dekadę potwierdza, że stałe nadawanie TIS-B jest korzystne i cenne. Zmiana przyspieszy wprowadzenie NextGen dla lotnictwa ogólnego zwiększając bezpieczeństwo i użyteczność”, dodała.
Komentarze