FAA opóźnia decyzję w sprawie wzrostu wagi amfibii ICON A5
Earl Lawrence, zarządzający departamentem małych samolotów Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), poinformował prezesa i zarazem założyciela spółki Icon Aircraft, Kirka Hawkinsa, iż decyzja w sprawie jego wniosku o wyjątkowe wyłączenie spod limitu wagi kategorii lekkich samolotów sportowych amfibii ICON A5 musi poczekać do końca 2012 r.
Limit wagi dla lądowych statków powietrznych LSA wynosi 599 kg (1320 funtów), a dla amfibii LSA 649 kg (1430 funtów). Hawkins wystosował wniosek o wprowadzenie wyjątku dla modelu A5, którego waga przekroczy limit o 113 kg, osiągając 762 kg. Prezes ICON napisał w dokumencie, iż korzyści z tego tytułu będą obejmowały "bezpieczeństwo" i "interes publiczny" i tym samym wprowadzenie takiej zmiany będzie stanowiło odpowiedzialną decyzję regulacyjną. Wpływ na zwiększenie wagi miało m.in. zastosowanie skrzydeł, które są odporne na wchodzenie w korkociągi.
Hawkins sformułował wniosek do FAA pisząc, iż "W duchu pierwotnego tworzenia przepisów, które wyraźnie stwierdzają, że limit wagi LSA nie był ustanowiony w celu zmniejszenia bezpieczeństwa, firma wnioskuje o zwolnienie z obowiązywania tych przepisów wobec amfibii ICON A5. Dodatkowo proponuje, żeby wyjątek w przepisach obejmował również możliwość pilotowania tej konstrukcji przez pilotów sportowych i obsługę techniczną przez mechaników z uprawnieniami na konstrukcja S-LSA.
Komentarze