Embraer ogłasza postęp prac przy modelach Legacy 450 i 500

Embraer

Firma Embraer ogłosiła unowocześnienie projektów Legacy 450 i Legacy 500 oraz postęp w fazie wykończeniowej obu odrzutowców. Po raz pierwszy koncepcje MLJ (Mid-Light Jet) i MSJ (Mid-Size Jet) zostały zaprezentowane podczas konwencji Krajowego Stowarzyszenia Samolotów Biznesowych (NBAA) w 2007 r.

Do chwili obecnej większość prac skupiała się na zbeiraniu danych dotyczących interfejsu pilot-maszyna, testach wyposażenia i sterowania za pomocą systemu fly-by-wire (FBW) oraz rozpoczęciu procesu certyfikacji.

Przedstawiciele producenta twierdzą, iż wybór dostawców systemów pokładowych, kadłuba, oraz wykonania wnętrza znajduje się w bardzo zaawansowanym stadium. W wersji podstawowej w obu samolotach montowana będzie awionika Pro Line Fusion firmy Rockwell-Collins z systemem syntetycznej wizji, a także silniki HTF7500E firmy Honeywell, w których dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań zostanie ograniczona m.in. emisja tlenku azotu i tlenku węgla.

Legacy 450 osiąga prędkość przelotową 0.82 Macha, posiada zasięg 3700 km (z czterema pasażerami na pokładzie) i może operować z lotnisk o długości pasa startowego 1220 m. Prędkość przelotowa Legacy 500 to podobnie 0.82 Macha, zasięg 4800 km (z czterema pasażerami), a wymagana długość drogi startowej 1400 m.

Według planów Legacy 500 powinien wejść do użytku w 2012 roku, a pierwsze dostawy Legacy 450 zaplanowano na 2013 r.

Źródło: AOPA
comments powered by Disqus