EASA zawiesiła prace nad przepisami środowiskowymi

EASA

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), wycofała propozycje stworzenia jednakowych dla wszystkich przepisów dotyczących ochrony środowiska europejskiego lotnictwa. Spowodowane to było szeregiem negatywnych ocen wystawionych przez podmioty branży lotniczej.

Szwedzki oddział Stowarzyszenia AOPA znalazł się wśród tych, którzy krytycznie odnieśli się do obwieszczenia EASA o proponowanej zmianie na lata 2008-15, która objęła "podstawowe wymogi dla lotnictwa cywilnego dot. ochrony środowiska". Fredrik Brandel z AOPA Szwecja powiedział: "W dokumencie składającym się z setek stron znaleźliśmy wiele niezadowalających propozycji. Na przykład, jedna z nich zakłada, że przed lotem, pilot nie tylko powinien zrobić plan lotu, ale również plan środowiskowy dla lotu – czyli zaplanować lot zgodnie z warunkami środowiskowymi. Ponadto lotniska musiałyby stosować się do restrykcyjnych przepisów w kwestii hałasu i zanieczyszczenia środowiska. Argumentowaliśmy, że wszystkie porty lotnicze w Europie nie mogą być regulowane w ten sam sposób, ponieważ w różnych miejscach występują różne warunki pogodowe i natężenie ruchu. Te sprawy powinny być unormowane przez władze lokalne”.

"AOPA Szwecja nie była osamotniona w komentarzach. Kilka innych organizacji europejskich i przedsiębiorstw zamieściło dodatkowo około tysiąca uwag, w większości negatywnych. Dlatego też, EASA podjęła decyzję, aby ‘zawiesić propozycję’. To sprawiło, że Stowarzyszenie AOPA zadało pytanie dlaczego wszyscy pracownicy Agencji nie zdawali sobie z tego sprawy, zanim napisali setki stron przepisów, które nie będą stosowane, a przynajmniej nie w tej chwili. W każdym razie, europejskie lotnictwo nie musi akceptować kolejnych zestawów uciążliwych regulacji".


Źródło: AOPA
comments powered by Disqus

Komentarze

Jak widać EASA weszła w stan właściwy Piszczyka / Kołbieli, który podobną tfurczość już dawno trenował z wiadomym nam z ekranu skutkiem. Brawa dla AOPA w Szwecji, ale może i nasza AOPA też się w tej kwestii wypowie, chociażby z tego powodu, że ekoterroryści w sprawie lotniska Sobienie - Jeziory ,,zapodali'' Polskę do KE. A z tego zdaje się lotniska korzysta wielu pilotów AOPA Poland. Odnosząc się do pomysłów EASA- y, nie wiadomo, kto z kogo brał ,,wzory'', my od nich, czy oni od nas. Kilka tygodni temu nasi rodzimi ,,ekolodzy'' wymusili na pewnym RDOŚ decyzję, że z pewnego lotniska budowanego w Polsce, owszem loty się mogą odbywać, ale .. dwa na dobę. To nowe lotnisko jest ujęte w rządowym Programie Rozwoju Sieci Lotnisk do 2025. Gdzie zatem jest nasz rząd, który ma w głębokim poszanowaniu dołożenie należytej staranności w egzekwowanie Programu przyjętego Uchwałą RM, czyli Ministra Środowiska również. Tymczasem ten ostatni łaskawie nadstawia ucha, w które mu pseudonaukowcy i ekoterroryści szepcą, co im wygodne. Inwestycje celu publicznego są blokowane przez wiele lat, na czym tracą miasta, gminy i regiony. Praktycznie, za jakąkolwiek inwestycję by się nie wziąć od razu mamy na głowie EKOTERRORYSTÓW. Kto zatem dopuścił do tego, że w Polsce, gdzie od lat ochrona przyrody była wzorem dla świata, ponad 30 % terytorium ,,wpisano, bo tak uważano'' do Obszaru NATURA 2000??? - A EASA, jak chce wydawać decyzje w sprawach środowiskowych, żeby biednym ptaszkom nie wadziły samoloty, to uprzednio niech wyśle swoich robotników na dłuższe praktyki do Izraela. Będą się oni mogli na własne oczy przekonać, że w Izraelu, gdzie krzyżują się największe trasy migracji ptactwa wędrownego nikt nie myśli o podobnych restrykcjach, jakie nam chce zafundować EASA z wygodnych gabinetów w Koloni. Zresztą, a niech tam, niech wprowadzają tyle restrykcji ile uważają za stosowne, ale pod jednym warunkiem, że UE zrekompensuje lotniskom, portom lotniczym i pilotom prywatnym WSZYSTKIE STRATY spowodowane decyzjami EASA - y.

W zeszłym roku "geniusze" z EASA dostali po nosie od Komisji Europejskiej, która nie zgodziła sie na zwiekszenie personelu i budżetu. Teraz zdaje sie powinny poleciec głowy.
Niestety przyład Europejskich biurokratów natychmiast kopiowany jest w różnych krajach.