Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA wycofuje się z planów wymiany pasów bezpieczeństwa

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), unieważniła Proponowaną Dyrektywę Zdatności do Lotu (PAD), która w zarejestrowanych w Niemczech statkach powietrznych miała wprowadzić wymóg wymiany zestawów pasów bezpieczeństwa.

Na spotkaniu zorganizowanym przez prezesa niemieckiego oddziału AOPY, profesora Elmara Giemulla, Dyrektor d/s Certyfikacji w EASA, Dr. Norbert Lohl powiedział, iż podjęto decyzję, że PAD zostanie wycofany. EASA chciała wprowadzić nowe uregulowania, po tym jak odkryła, że pojawiły się administracyjne problemy z certyfikacją pasów bezpieczeństwa w Niemczech. Fakt ten spowodowany był brakiem formalnych porozumień pomiędzy Agencją, władzami państwowymi i niektórymi serwisami.

Wprowadzenie PAD byłoby bardzo kosztowne i z racji na brak odpowiedniej ilości pasów u producentów uziemiłoby setki samolotów. AOPA Germany oszacowała, że do wymiany kwalifikuje się ok. 30000 zestawów. Dr Lohl zgodził się, żeby dotknięte tym problemem serwisy były ponownie certyfikowane. Michael Erb, dyrektor zarządzający AOPA Germany, podziękował Dr Lohlowi za znalezienie szybkiego i rozsądnego rozwiązania tej kwestii

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony