Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA chce łatwiejszej drogi do uprawnień IR dla licencji PPL

Grupa robocza działająca przy Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA) opracowała propozycje zmian dotyczących wymaganych kwalifikacji do latania w warunkach IMC (Instrument Meteorological Conditions). Celem grupy, w skład której wchodzi przedstawiciel IAOPA Nick Wilcock, jest ułatwienie pilotom lotnictwa ogólnej drogi do zdobycia uprawnień IR. Dane pokazują, że na tle pilotów ze Stanów Zjednoczonych, europejscy piloci o wiele rzadziej dysponują uprawnieniami do lotów według instrumentów.

Szczególne znaczenie ma tu wypracowana koncepcja zdobycia podstawowych uprawnień instrumentalnych (BIR - Basic Instrument Rating). Zespół proponuje, aby obniżone zostały wymagania z zakresu wiedzy teoretycznej. Sam BIR miałby budowę modułową i byłby podzielony na osobne części:

  1. Kluczowe umiejętności w lotach IFR
  2. Starty / lądowania IFR
  3. Loty trasowe IFR w przestrzeni kontrolowanej

Kandydaci ubiegający się o uprawnienia IR mogliby wybrać, czy chcą uzyskać pełne czy ograniczone uprawnienia (z możliwością późniejszego ich rozbudowania).

Pomysł zakłada też zniesienie wymaganego minimalnego nalotu. Zamiast brania pod uwagę wylatanych godzin, w trakcie szkolenia największy nacisk byłby kładziony na właściwe kompetencje pilotów. Draft nowych regulacji ma być gotowy w marcu 2016 roku.

Link do podsumowania prac komisji dostępny jest TUTAJ

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony