Dostawy HondyJet dopiero w 2012 roku
Firma Honda, ogłosiła, że dostawy odrzutowca biznesowego HondaJet zaplanowane na koniec 2011r., zostały przesunięte na jesień 2012r., a dziewiczy lot prototypu z tego lata na listopad bieżącego roku. Zmiana terminów została spowodowana poślizgiem w dostawie niektórych kluczowych podzespołów.
"Osiągnęliśmy znaczące postępy w montażu pierwszej maszyny, łącznie ze złożeniem głównych zespołów - kadłuba, skrzydeł, podwozia i podzespołów silnika," powiedział Stephen Keeney, menedżer do spraw korporacyjnych. "W tej chwili jesteśmy na etapie wykańczania instalacji głównych systemów, w tym m.in. elektrycznego i hydraulicznego.”
Spodziewamy się, że GE Honda Aero Engines przekaże nam pierwszy zdatny do lotu silnik w trzecim kwartale 2010r. Wtedy też rozpoczniemy łączenie silników z ramą samolotu i przeprowadzimy testy kołowania przy małej i dużej prędkości, a następnie zostanie wykonany pierwszy lot konstrukcji," powiedział Keeney.
"Choć w dalszym ciągu pracujemy nad certyfikacją HondaJet, budowa obiektu produkcyjnego dla tego modelu jest już mocno zaawansowana i zostanie zakończona w lutym 2011 roku. Dostawy będziemy mogli rozpocząć w momencie otrzymania certyfikatu. "
Keeney odniósł się również do pojawiających się spekulacji, iż Honda jest bardziej zainteresowana sprzedażą silników, niż samych samolotów. Wzbudziło to wątpliwości co do zaangażowania firmy w rozwój konstrukcji, gdy silniki zostaną już sprawdzone. Keeney zaznaczył, że Honda buduje wszystkie silniki wykorzystywane do zasilania swoich produktów, począwszy od samochodów i motocykli po urządzenia energetyczne. "Mając to na uwadze, łatwo się domyśleć, że dopóki Honda produkuje silniki odrzutowe, z pewnością HondaJet będzie zasilana przez nasze jednostki napędowe,” powiedział.
Komentarze