Dangerous goods GA wyłączone z przepisów
Dotychczasowy lobbing IAOPA w kwestii przepisów EASA dotyczących przewożenia towarów niebezpiecznych w ramach niekomercyjnych operacji lotniczych zaowocował faktem, iż samoloty o masie do dwóch ton zostały ostatecznie zwolnione z obowiązku uzyskania na to pozwoleń. Jacob Pederson z AOPA Denmark powiedział, iż bezsensowne przepisy, których wprowadzenie spowodowałoby, że samoloty GA nie mogłyby przewozić kanistra z paliwem ani też litra oleju silnikowego, zostały przez EASA porzucone.
Przewóz towarów niebezpiecznych w samolotach o masie poniżej dwóch ton może być teraz normalnie realizowany", wyjaśniał Jacob. "Ważne jest, aby robić to we właściwy sposób, ale nie trzeba na to żadnych zgód", dodał. EASA porzuciła również pomysł ograniczenia czasu lotu w ramach niekomercyjnych operacji, do czego przyczyniły się liczne uwagi i komentarze pilotów. Co więcej, jest teraz w przepisach wyraźnie określone, że AOC może być przełączane pomiędzy komercyjnymi i niekomercyjnymi operacjami, co jest bardzo ważną zmianą, która wyjaśni niejasności w przepisach i umożliwi właścicielom samolotów, które są wpisane do AOC, na jednoczesne wykorzystanie ich w ramach niekomercyjnych operacji z uprawnieniami PPL.
Pedersen powiedział, iż ważne jest żeby poszczególne oddziały AOPA miały świadomość, że zgodnie z przepisami wykonawczymi (SERA), istnieje ok. 30 zapisów, których szczegółowe wdrożenie zostało pozostawione władzom krajowym. "Porozmawiaj ze swoim urzędem lotniczym i upewnij się, że w optymalny sposób wykorzystasz tę elastyczność", powiedział. "Przykładowo, nocne loty VFR są dozwolone, jeśli dane państwo zdecyduje, że powinny być dozwolone. Wiele krajów uważa, że jeśli istnieją przepisy SERA, to nie trzeba przykładać do tego ręki. Ale tak nie jest. EASA zmieniła przepisy, aby dać pewne możliwości odstępstw i wszyscy musimy w pełni z nich korzystać, dodał.
Komentarze