Przejdź do treści
Źródło artykułu

Craig Fuller nowym szefem AOPA

1 stycznia 2009 roku, Craig Fuller objął kierownictwo stowarzyszenia AOPA (Aircraft Owners and Pilots Association). Jest to dopiero czwarty przewodniczący, w blisko 70-letniej historii amerykańskiej organizacji. W wyniku zmian, były przewodniczący Phil Boyer z dniem 31 grudnia 2008r., po osiemnastu latach, przeszedł na emeryturę. Przejęcie obowiązków kierowniczych, zajęło blisko trzy miesiące intensywnej pracy.

„Widzę rok wyzwań i możliwości”, powiedział Fuller w nagraniu video z życzeniami noworocznymi skierowanymi do członków AOPA.

„Zawiązaliśmy już poważną współpracę z nową administracją Obamy. Spotkaliśmy się z przyszłym zespołem rządowym i wspólnie nakreśliliśmy ważne kwestie o które jesteśmy zatroskani...”

Gospodarka
AOPA i jej członkowie uznali, że nadrzędną kwestią dla nowej administracji – jak i narodu w ogóle – jest gospodarka.

Fuller napisał do prezydenta-elekta Barack’a Obamy oświadczenie, wyrażające zobowiązanie AOPA do odegrania roli lidera. „Lotnictwo jest integralną częścią infrastruktury i gospodarki tego kraju, a ja mogę Pana zapewnić, że AOPA jest gotowa pracować z Panem nad nie cierpiącymi zwłoki kwestiami czekającymi przemysł lotniczy. Na szczycie tych wyzwań plasuje się bezpieczeństwo, modernizacja systemu kontroli krajowego ruchu lotniczego, długofalowe finansowanie infrastruktury lotniczej oraz spełnianie wymogów środowiskowych.”

„Jednym ze sposobów na sprostanie wszystkim tym problemom jest znalezienie odpowiedniej osoby na szefa FAA”, powiedział Craig.

Federal Aviation Administration
FAA potrzebuje silnego lidera do kierowania agencją, reagowania na wyzwania stające przed branżą lotniczą, podniesienia bezpieczeństwa i zapewnienia, że system transportu lotniczego będzie nadal spełniał kluczową rolę w odradzaniu gospodarczym kraju.

AOPA uważa, że Obama powinien wybrać takiego Szefa FAA, który posiada umiejętności techniczne i przywódcze – włączając w to relacje w pracy – połączone ze zrozumieniem branży lotniczej i przenikliwości politycznej, potrzebnej w kierowaniu dużą organizacją administracji publicznej.

Kolejnym elementem zabezpieczającym przyszłość lotnictwa w Stanach Zjednoczonych, jest uchwalenie długoterminowego finansowania stanowiącego rządowe inwestycje w bezpieczeństwo i modernizację systemu kontroli ruchu powietrznego, ulepszanie infrastruktury lotnisk oraz zabezpieczenie wydatków rządu na badania lotnicze. AOPA mocno wspierała stanowisko, zawarte podczas swojego 110-go Kongresu, które zakładało system podatków od biletów pasażerów oraz akcyzę na paliwo w General Aviation w zamian za stałe z góry określone opłaty użytkowników przestrzeni.

AOPA uwrażliwiła nową administrację Obamy na podążanie podobną drogą. To podstawowa kwestia dla członków AOPA, którzy jasno dali do zrozumienia, że wciąż uparcie przeciwstawiają się opłatom ponoszonym przez użytkowników w którymkolwiek z segmentów branży lotniczej.

Modernizacja systemu kontroli ruchu powietrznego
Przez prawie ostatnie dwie dekady, FAA pozostawała w procesie migracji z naziemnych urządzeń nawigacyjnych do tych, wykorzystujących systemy satelitarne. Jest to bezapelacyjnie dobry kierunek, jednakże trud modernizacji, nazywany często NextGen (Next Generation Air Transportation System) musi zostać lepiej zdefiniowany by jasno określał koszty dla rządu i użytkowników statków powietrznych. Trzeba również głośno mówić o korzyściach jakie daje system NextGen..

Na skutek braku tego typu planów powstały ważne, nierozwiązane problemy. Jednym z nich jest wprowadzenie systemu ADS-B  (Dependant Surveillance-Broadcast), który ma się stać podstawowym środkiem nadzoru ruchu lotniczego.

Inwestycje i zabezpieczenia lotnisk
Sieć lotnisk Stanów Zjednoczonych jest zasadniczym składnikiem narodowego systemu transportu lotniczego, który z kolei jest kluczowy dla zdolności ekonomicznej wspólnot na przestrzeni całego kraju. Istnieją setki, gotowych do budowy projektów lotnisk w społecznościach w całym kraju, które mogłyby wytworzyć dobrze płatne lokalne posady. AOPA wezwała wchodzącą administrację by wsparła krytyczną infrastrukturę lotniczą, silnym federalnym programem grantów dla lotnisk.

Podczas, gdy większość uwagi polityków skupiona jest na dużych lotniskach komunikacyjnych, zagrożenia dla lotnictwa ogólnego wciąż narastają, ponieważ lokalne władze rozważają ograniczenia operacji, oceniają potencjalnie sprzeczny rozwój obszarów przyległych do lotnisk lub przymierzają się do sprzedaży i rekonstrukcji samego majątku lotniska. Administracja Obamy, musi wychodzić z inicjatywą, chroniąc kluczowe składniki infrastruktury, poprzez politykę i wprowadzenie rządowego wsparcia dla lotnisk w postaci grantów.

Bezpieczeństwo General Aviation
Department of Homeland Security (Departament Bezpieczeństwa Narodowego) coraz częściej przygląda się roli General Aviation. Nowa administracja, powinna postrzegać ten rodzaj lotnictwa, nie jako zagrożenie dla bezpieczeństwa USA, ale integralną część systemu transportowego. AOPA uważa, że wszelkie inicjatywy  powinny bazować na danych o zagrożeniach ze źródeł wywiadu. Wszelkie narzędzia wprowadzane w celu zwiększenia bezpieczeństwa USA powinny być tak przejrzyste jak to tylko możliwe.

Nie istnieje inna grupa, która byłaby tak zaangażowana w osiągnięcie bezpieczeństwa w lotnictwie ogólnym jak AOPA. Stowarzyszenie wprowadziło program Airport Watch Program, będący obecnie integralną częścią wytycznych Transportation Security Administration. AOPA współpracowała z agencjami bezpieczeństwa nad wieloma propozycjami, znalezienia zdrowo-rozsądkowych rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo, narzucając pilotom możliwie najmniejsze brzemię.

Kwestie środowiskowe
Podczas gdy dane uzyskane od Intergovernmental Panel on Climate Change sugerują, że emisja gazów cieplarnianych wytwarzanych przez lotnictwo na skalę globalną, będzie właściwie niezauważalna aż do 2050 roku, istnieje potrzeba właściwego „ukierunkowania” Departamentu Transportu i FAA.

Potrzeba więcej pilotów
Jednym z największych wyzwań stojących przed całym przemysłem lotniczym jest malejąca populacja pilotów. AOPA jest zdeterminowana odwrócić długi, na prawie trzy dekady spadek ich liczby i przeznaczyła na to miliony dolarów.

Let’s Go Flying! to gwóźdź programu, wysiłków AOPA. Program nęci każdego, kto kiedykolwiek był choć trochę zainteresowany nauką latania, tętniącymi życiem opisami miejsc do których można się udać gdy tylko zdobędzie się licencję pilota. Strona internetowa Let’s Go Flying! dostarcza informacji jak zacząć przygodę z lotnictwem. Później, w trakcie szkolenia lotniczego, informuje co zrobić, gdy zdobędzie się wymarzoną licencję.....

Więcej o wyzwaniach stojących przed Craigiem Fullerem, czytaj na stronie stowarzyszenia AOPA.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony