Cirrus modernizuje model SR22
Firma Cirrus poinformowała, iż od 2012 r. model SR22 będzie opcjonalnie wyposażany w dodatkowe miejsce pasażera, dzięki czemu będzie mógł przewozić do pięciu osób, pokładowy telefon satelitarny, który będzie umożliwiał również wysyłanie wiadomości tekstowych oraz ogólnoświatowe meteorologiczne zobrazowanie radarowe.
Płatowiec, silnik i awionika będą takie same, jak w poprzednich wersjach. Cirrus oferuje opcję "60/40 FlexSeating", która zapewni większą ilość miejsca dla pasażerów na tylnych siedzeniach i opcję dodatkowych pasów bezpieczeństwa, która umożliwią przewożenie z tyłu dwójki dzieci i jednej dorosłej osoby. W przeciwieństwie do innych dodatków, które zwykle powodują zwiększanie masy statku powietrznego, nowy system siedzeń jest o 10 kilogramów lżejszy niż ten, który był stosowany do tej pory.
"Global Connect" - system telefonu satelitarnego będzie działał w sieci Iridium i kosztował 14,9 tys dolarów. Ta sama klawiatura, która służy do programowania GPS, będzie również mogła być wykorzystywana do pisania i wysyłania wiadomości tekstowych. Matt Bergwall z Cirrusa wyjaśniał, że opcja została dodana m.in. ze względu na klientów, którzy nie są pilotami i chcą pozostać w łączności ze światem podczas ich biznesowych lub turystycznych podróży.
Ceny nowych samolotów tej serii zaczynają się od 449.900 dolarów za SR22 w wersji podstawowej z awioniką Garmina G1000 oraz dwuletnią gwarancją, do 709.900 dolarów za wersję SR22T z turbodoładowaniem, klimatyzacją, systemem przeciwoblodzeniowym i instalacją tlenową. Natomiast cena SR20 została skalkulowana na poziomie 289.900 dolarów za modele wyposażone w panele z dwoma 10-calowymi ekranami. Dla użytkowników tego modelu, spółka oferuje również 12-calowe ekrany z podwójnym AHRS (Attitude and Heading Reference System) oraz ESP (Electronic Stability and Protections) za 39.900 dolarów, system umożliwiający loty w znanych warunkach oblodzenia za 31.900 dolarów, a także wbudowany system tlenowy za 10.900 dolarów.
Komentarze