Chińscy urzędnicy w siedzibie AOPA

AOPA

16 lipca jedenastu delegatów Chińskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ich tłumacz i inni goście odwiedzili siedzibę AOPA we Frederick, w stanie Maryland. Wizyta była jednym z punktów 12-dniowej delegacji, której celem było przyjrzenie się lotnictwu ogólnemu w USA. Dla większości grupy, która w Chinach odpowiedzialna jest za rozwój lotnictwa ogólnego, punktem kulminacyjnym był przelot małymi samolotami – dla wielu pierwsza taka okazja w życiu.

“To było fantastyczne,” powiedział z szerokim uśmiechem na twarzy Xin Li, doradca Chińskiego Urzędu w Biurze ds. Reform i Restrukturyzacji, po swoim pierwszym locie samolotem AOPA Let’s Go Flying Sweepstakes Cirrus SR22. Podczas krótkiego lotu z Miejskiego Lotniska Frederick miał możliwość sterowania samolotem, to coś, czego nigdy wcześniej, jak sam powiedział, nie robił. “Nie śniło mi się nawet, że latanie może być tak proste,” wykrzyczał. Główny instruktor lotu Fundacji Bezpieczeństwa Powietrznego AOPA, J.J. Greenway powiedział, że urzędnikowi tak spodobało się sterowanie, iż prawie siłą musiał odebrać mu stery.

Uśmiech na twarzy Junhao Jin, zastępcy dyrektora tegoż samego biura Chińskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, był równie szeroki. “Ten gentleman pozwolił mi sterować,” powiedział, dumnie wskazując instruktora lotu, z którym leciał. Po czym dodał, że „Latanie nie jest trudne!”

Chiński Urząd Lotnictwa Cywilnego chce znacznie zwiększyć liczbę pilotów GA i lotnisk w Chinach. Jego wizytujący delegaci są odpowiedzialni za ustalenie tego jaka polityka, prawa i zasady w Chinach powinny zostać zmienione, by wspierały rozwój sektora GA. Podczas tych odwiedzin uzyskali wiele cennych informacji od załogi AOPA.

Craig Spence, wice prezes AOPA ds. uregulowań prawnych, mówił o lotnictwie ogólnym w ujęciu procesu prawnego. Inni członkowie AOPA oraz Fundacji Bezpieczeństwa Powietrznego (ang.: Air Safety Foundation) mówili o statkach powietrznych, lotniskach i ich znaczeniu dla lotnictwa ogólnego, przestrzeni powietrznej, ruchu lotniczym oraz bezpieczeństwie, jako podstawach systemu lotniczego. Natomiast prezentacja “Lotnictwo Ogólne Służy Ameryce” (General Aviation Serves America) podkreślała jego wpływ na amerykańskie społeczeństwo i lokalne warunki ekonomiczne.

Źródło: AOPA
comments powered by Disqus