Beechcraft modernizuje awionikę w modelach King Air 200/300
Firma Hawker Beechcraft Services ogłosiła, iż rozpoczyna proces modernizacji awioniki Rockwell Collins Pro Line 21 w samolotach King Air 200/300, która w nowej wersji ma otrzymać aktualizację systemu Wide Area Augmentation (WAAS - amerykański satelitarny system wspomagający NAVSTAR-GPS). WAAS dostarcza sygnały do urządzeń nawigacyjnych GPS, co umożliwia wykonywanie podejść przy niższych wartościach minimalnych i nawigację w nierównym terenie (RNAV).
System WAAS umożliwia loty IFR bez wykorzystywania naziemnych pomocy nawigacyjnych, a także podejścia według LPV (Localizer Performance with Vertical Guidance). Na amerykańskich lotniskach zostało certyfikowanych już ponad 1900 podejść tego typu, z których wiele posiada wysokość decyzji określoną na poziomie 200 stóp AGL (Above Ground Level), co jest wartością porównywalną do lądowania według systemu ILS.
Proces wprowadzania aktualizacji rozpoczął się w marcu br. i początkowo był realizowany w modelach King Air C90GTi. W następnej kolejności zostaną zmodernizowane modele King Air 200 i 300, a następnie lekkie odrzutowce Premier IA i Hawker 400XP/Beechjet 400A.
System WAAS umożliwia loty IFR bez wykorzystywania naziemnych pomocy nawigacyjnych, a także podejścia według LPV (Localizer Performance with Vertical Guidance). Na amerykańskich lotniskach zostało certyfikowanych już ponad 1900 podejść tego typu, z których wiele posiada wysokość decyzji określoną na poziomie 200 stóp AGL (Above Ground Level), co jest wartością porównywalną do lądowania według systemu ILS.
Proces wprowadzania aktualizacji rozpoczął się w marcu br. i początkowo był realizowany w modelach King Air C90GTi. W następnej kolejności zostaną zmodernizowane modele King Air 200 i 300, a następnie lekkie odrzutowce Premier IA i Hawker 400XP/Beechjet 400A.
Źródło artykułu
Komentarze