Beechcraft Bonanza G36 certyfikowany do lotu w warunkach znanego oblodzenia
Firma CAV Aerospace poinformowała, iż system przeciwoblodzeniowy TKS, który w samolotach Beechcraft Bonanza G36 jest montowany w ramach uzupełniającego certyfikatu typu (STC), został zatwierdzony do wykonywania lotów w warunkach znanego oblodzenia (FIKI - flight into know icing). Stosowny certyfikat został wydany 11 kwietnia przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA).
Modyfikacja każdej maszyny wymaga zamontowania na krawędziach natarcia skrzydłach i innych powierzchniach narażonych na oblodzenie elementów instalacji, a także dodatkowo zbiornika na płyn. Waga pustego TKS to 23 kg, a wraz z płynem, którego ilość zapewnia dwie i pół godziny ciągłej pracy – 52 kg. Pilot ma możliwość przełączania trybu pracy instalacji, dzięki czemu może zwiększyć zakres ochrony ponad standardowy. Według spółki, w ten system wyposażonych jest już 300 innych modeli Bonanza. Cena instalacji wraz z STC została skalkulowana na poziomie 47500 dolarów.



Komentarze