Przejdź do treści
Źródło artykułu

AOPA wspiera integrację UAS z krajowym systemem przestrzeni powietrznej

Stowarzyszenie AOPA poinformowało, iż wspiera integrację bezzałogowych statków powietrznych (UAS) w ramach Krajowego Systemu Przestrzeni Powietrznej, tak długo jak nie będą one szkodzić załogowym konstrukcjom, powiedział Heidi Williams, wiceprezes AOPA ds. służb żeglugi powietrznej.

5 czerwca, w Waszyngtonie, na dorocznym sympozjum RTCA, zatytułowanym "Advancing the Goals of NextGen”, Williams tłumaczył jak UAS będą funkcjonowały w ramach NextGen. "Integracja oznacza, że jej ciężar będzie spoczywał na operatorach UAS, bez konieczności instalowania dodatkowego wyposażenia lub ograniczeń dla obecnych załogowych operatorów", powiedział.

Ustawa o reautoryzacji Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) z lutego 2012 r., obejmuje mandat Kongresu dla Agencji, który zakłada stworzenie sześciu testowych obszarów UAS. 7 marca, Agencja wystosowała wniosek o publiczną dyskusję na temat procesu wyboru rejonów testowych, które dostarczą dane mające pomóc Agencji bezpiecznie i efektywnie integrować ruch bezzałogowych konstrukcji z załogowymi samolotami. Zgodnie z założeniami, rozpoczęcie procesu wprowadzania UAS do Krajowego Systemu Przestrzeni Powietrznej ma się rozpocząć w 2015 r.

Podczas spotkania poruszano także kwestie wymogów procesu integracji, a także potencjalnych barier zagrażających temu procesowi. "Podobnie jak w przypadku innych technologii związanych z NextGen, będziemy musieli wprowadzić nową politykę szkolenia operatorów UAS i wymogi norm certyfikacji, tak żeby bezpieczeństwo było priorytetem", powiedział Williams. "Wyzwaniem będzie także przekonanie opinii publicznej. FAA potrzebuje silnego przywództwa, aby połączyć wszystkich kluczowych graczy oraz inicjatywy związane z UAS razem", dodał.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony