Przejdź do treści
Źródło artykułu

AOPA Sweden walczy o zachowanie w Sztokholmie lotniska GA

Szwedzki oddział AOPY zwraca się o pomoc w utrzymania ruchu GA na lotnisku Barkarby, w Sztokholmie. Ostatnie utwardzone lotnisko GA w stolicy Szwecji jest aktualnie zamykane dla ruchu samolotów lotnictwa ogólnego.

Maszyny rezydujące na ESKB będą musiały zostać przeniesione w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Środowisko lotnicze wskazuje, że Bromma (ESSB), inne stołeczne lotnisko często nie funkcjonuje w weekendy i dodatkowo pobiera wysokie opłaty za lądowanie, parkowanie i obsługę statków powietrznych GA. Inna alternatywna lokalizacja z utwardzonym pasem znajduje się ponad 60 km od centrum miasta.

Utrata lotniska z utwardzoną nawierzchnią w obrębie Sztokholmu jest poważnym ciosem wymierzonym we wszystkich pilotów europejskich, sprawiając, że spore obszary Szwecji staną się niedostępne dla general aviation. Wiceprezes szwedzkiego oddziału AOPY, Lennart Persson prosi członków Stowarzyszenia, by wyrazili swoje zdanie, odpowiadając na pytania:

  • Czy w takich warunkach, jako pilot GA, odwiedziłbyś Sztokholm?

  • Czy brak lotniska dla GA wpłynąłby negatywnie na decyzję o inwestowaniu w Sztokholmie?

  • W stolicy Szwecji, która znajduje się na skraju Unii Europejskiej mieszka 2 mln ludzi. Czy uważasz, że otwarte lotnisko GA jest zaletą tego miasta?

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony