AOPA: Przyszłość GA w rękach EASA
Jak realne są perspektywy dla radykalnych zmian, które są wymagane? Patrick Ky, Dyrektor Wykonawczy EASA, mówił ostatnio o powolnych zmianach, jakie mają nastąpić w najbliższych latach, podczas gdy niektórzy z jego starszych współpracowników, takich jak Maintenance Regulation Manager Juan Anton oraz Medical Regulation Manager Matthias Borgmeier, wydają się nieprzekonani do zmiany kursu właśnie teraz.
Ky powołał do życia niezależny departament GA, który ma być odpowiedzialny za działania regulacyjne w kwestii lotnictwa ogólnego i jest to olbrzymi postęp w stosunku do dotychczasowych przepisów, które były ustanawiane zdalnie przez ludzi nie rozumiejących tych tematów. "Objąłem to stanowisko 13 miesięcy temu i w tym czasie zrobiliśmy duży postęp", powiedział. "W ciągu roku lub dwóch zorganizujemy konferencję, aby spojrzeć na dwa, trzy lub cztery lata naszej działalności i sprawdzić czego dokonaliśmy”, dodał.
Sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa w sektorze GA jest zmniejszenie obciążeń regulacyjnych, które obecnie funkcjonują. „To zajmie jakiś czas, ale podążymy we właściwą stronę. Może zrobimy to wolniej niż Wielka Brytania, ale myślę, że ta inicjatywa wskaże nam drogę. Możemy brać z nich przykład. Ci z nas, którzy mają nadzieję wytrwać w lotnictwie ogólnym jeszcze kilka lat, niech czekają i obserwują”, kontynuował.
Komentarze