AOPA: Pośpiech w ustanawianiu przepisów może generować buble prawne
Pomimo wątpliwości wielu posłów w kwestiach takich jak atak Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) na N-rejestracje (N-register), 17 marca Parlament Europejski miał przyjąć propozycje Agencji w sprawie licencjonowania załóg. W końcu decyzję odłożono, ponieważ dokumenty nie zostały jeszcze przetłumaczone.
Parlament znalazł się pod presją, aby zaakceptować FCL, w związku z tym, że termin ich realizacji to kwiecień 2012 r., a władze krajowe i rządy muszą mieć tyle czasu, ile to możliwe, aby ustawić swoje systemy. Proces ten podkreśla braki w stanowieniu prawa europejskiego, które prowadzą do pospiesznego tworzenia złego prawa.
Termin realizacji, który jest całkowicie przypadkowy, jest traktowany jako niepodważalny zapis. Spowodowane jest to faktem, iż złe ustawy uchwalone w zaplanowanym terminie są postrzegane, jako lepsze niż dobre ustawy, uchwalone po długich rozważaniach.
Wiceprezes IAOPA, Martin Robinson powiedział: "Urzędnicy chcą być postrzegani jako dotrzymujący terminów i są przygotowani raczej na krytykę branży, aniżeli swoich pracodawców. Lotnictwo cierpi również dlatego, że łatwiej i szybciej powiedzieć 'nie' i zablokować coś, niż powiedzieć 'tak' i usprawnić. Musimy zadać sobie pytanie, czy organy regulacyjne same w sobie są do tego wystarczające".



Komentarze