Przejdź do treści
Airbus
Źródło artykułu

Wyniki testu Airbusa - oddziaływanie pyłu wulkanicznego na samolot

Branża lotnicza podejmuje działania zmierzające do bezpiecznego wznowienia lotów

Firma Airbus wykorzystała zaplanowane loty próbne swoich samolotów w celu analizy oddziaływania chmury pyłu wulkanicznego nad Europą na samoloty i wykorzystywane w nich systemy pokładowe. Airbus A380 MSN 4, wyposażony w cztery silniki EA, oraz Airbus A340-600 MSN 360, napędzany silnikami Rolls Royce, wystartowały z lotniska w Tuluzie o godzinie 14.25 i 14.50 czasu francuskiego. Zespół zajmujący się lotami próbnymi w firmie Airbus będzie obserwował zachowanie samolotów i ich silników w chmurze pyłu, a po zakończeniu lotów przejdą one gruntowną kontrolę.

Zgodnie z planem, samoloty A380 w obrębie francuskiej przestrzeni powietrznej oraz samoloty A340-600 na terenie Francji i Niemiec będą latały zgodnie ze standardowymi procedurami. Firma Airbus zamierza jak najszybciej udostępnić wyniki badań przeprowadzonych w czasie lotów próbnych odpowiednim instytucjom zajmującym się dopuszczaniem samolotów do lotów oraz producentom silników.

– Pragniemy blisko współpracować z branżą lotniczą i służyć wszelką pomocą techniczną w miarę naszych możliwości. Oczywistym jest, że cała branża chce jak najszybciej znaleźć rozwiązanie tego problemu i wznowić loty na obszarze Europy – powiedział Tom Enders, prezes i dyrektor generalny firmy Airbus.

Firma Airbus aktywnie angażuje się w pomoc instytucjom analizującym bezpieczeństwo lotów, oferując im pełne wsparcie techniczne.

Wynik testu przeprowadzonego przez firmę Airbus - oświadczenie:

Samolot Airbus A380 MSN 004 wylądował wczoraj o godz. 18:00 po 3 godz. i 50 minutach lotu, natomiast samolot typu A340-600 MSN wylądował o godz. 19:40 po 5 godz. lotu. Załogi obu samolotów nie odnotowały żadnych nieprawidłowości i zakłóceń podczas lotu, podobnie inspekcja po zakończeniu lotu nie wykazała żadnych nieprawidłowości. Informację o wynikach testu przekazaliśmy producentom silników oraz władzom i instytucjom zajmującym się dopuszczaniem samolotów do lotów by wesprzeć je w ocenie bezpieczeństwa ruchu lotniczego w obecnej sytuacji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony