Przejdź do treści
Źródło artykułu

Współpraca europejskiego i chińskiego systemu zarządzania ruchem powietrznym (ATM)

Firma Airbus podpisała z chińskimi władzami zarządzającymi ruchem powietrznym list intencyjny o współpracy w zakresie ATM.

Zgodnie z dokumentem, podpisanym przez firmę Airbus i Biuro Zarządzania Ruchem Powietrznym (Air Traffic Management Bureau - ATMB) należącym do Chińskiego Biura Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Administration of China - CAAC), Airbus pomoże ATMB wprowadzić i wdrożyć w Chinach nowe technologie ATM i najlepsze praktyki, a także podzieli się europejskimi doświadczeniami w zakresie systemów ATM w celu późniejszego wprowadzenia ich w Chinach. Sygnatariusze listu to Wang Liya, Dyrektor Generalny CAAC ATMB i Eric Stefanello, Starszy Wiceprezes firmy Airbus ds. zarządzania ruchem powietrznym.

W ramach umowy firma Airbus wspierać będzie ATMB w zaawansowanych badaniach, walidacji i wdrożeniu nowych technologii ATM oraz szkoleniach. Airbus będzie również koordynował technologie pozyskane od firm zajmujących się ATM, takich jak Quovadis, Cassidian oraz niemiecki dostawca usług nawigacji lotniczej Deutsche Flugsicherung (DFS).

Airbus wesprze ATMB w 16 potencjalnych obszarach współpracy określonych przez chiński urząd, w tym badaniach i rozwoju, walidacji koncepcji i technologii, wsparciu wdrożenia, projektowaniu przestrzeni powietrznej oraz szkoleniach. Pierwszy krok to pięć wybranych już projektów, które zostały uzgodnione pomiędzy partnerami. Mają one zostać wdrożone w latach 2010-2012 i utorują drogę ku długoterminowej współpracy obu stron.

“CAAC is making efforts to build modernised ATM systems, which will help to improve air transport efficiency in China and contribute to the global air transport industry. The cooperation between CAAC ATMB and Airbus will help us draw on the experience of other regions to develop our future ATM systems, which will be more integrated with global systems,” said WANG Liya, Director General of CAAC ATMB.

“With the MoU, Airbus has expanded its cooperation with China’s civil aviation into a new area. Global interoperability of air traffic management systems, in particular between the future ATM system in China and SESAR (Single European Sky ATM Research) is key for the air transport industry, and strengthening cooperation between Europe and China will support global interoperability,” said Laurence Barron, President of Airbus China.

Modernizacja systemu ATM przyniesie korzyści w zakresie wydajności operacyjnej i ekologii dzięki ograniczeniu opóźnień lotów, oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony