Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy ACJ320neo przekazany do montażu końcowego

Pierwszy ACJ320neo został przekazany do montażu końcowego w Hamburgu, rozpoczynając tym samym nową erę dla samolotów dyspozycyjnych Airbus.

ACJ320neo, posiadający największą kabinę w swojej klasie, zostanie dostarczony w ostatnim kwartale przewoźnikowi biznesowemu Acropolis Aviation w Wielkiej Brytanii. W tym samym czasie inny egzemplarz tego modelu trafi do firmy Comlux w Szwajcarii.

W liniach lotniczych na całym świecie lata już ponad 300 samolotów z rodziny A320neo, ale dostawy wersji dyspozycyjnych tych samolotów dopiero się rozpoczynają.

Podobnie jak w przypadku samolotów liniowych, rodzina ACJ320neo wyposażona jest w silniki nowej generacji i w końcówki skrzydeł typu Sharklet. Wszystkie te udoskonalenia zapewniają wspólnie oszczędność paliwa na poziomie 15% i skokowy wzrost zasięgu.

W rezultacie ACJ320neo może przewozić 25 pasażerów na trasach do 11 100 km (6 000 mil morskich), wymagających nawet 13 godzin lotu, co umożliwia mu przeloty na takich odcinkach jak Londyn – Pekin, Londyn – Kapsztad i Moskwa – Los Angeles. Bliźniaczy ACJ319neo może przewozić 8 pasażerów na trasach do 12 500 km (6 700 mil), utrzymując się w powietrzu do 15 godzin.

Rodzina ACJ320neo wyróżnia się szerszą i wyższą kabiną niż tradycyjne odrzutowe samoloty  dyspozycyjne, a jednocześnie charakteryzuje się podobną powierzchnią postojową i kosztami eksploatacji oraz wyższą wartością rezydualną.

Różni się ona od wersji liniowych także m.in. wzmocnioną ładownią, umożliwiającą instalację dodatkowych zbiorników środkowych (ACT) dla potrzeb przelotów międzykontynentalnych, wbudowanymi schodkami, dającymi użytkownikom tej maszyny większą niezależność na lotniskach, a także niższą presuryzacją kabiny dla zapewnienia komfortu pasażerom.

Zamówienia na samoloty z rodziny ACJ320neo obejmują obecnie łącznie dziewięć maszyn, w tym trzy ACJ319neo i sześć ACJ320neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony