Przejdź do treści
A321neo w konfiguracji Cabin Flex w Turkish Airlines
Źródło artykułu

Pierwszy A321neo w konfiguracji Cabin Flex w Turkish Airlines

Linie Turkish Airlines (THY) odebrały pierwszy samolot A321neo w konfiguracji Cabin Flex. Maszynę przekazno przewoźnikowi w zakładach Grupy Airbus w Hamburgu. A321neo to najnowszy model cieszącej się popularnością rodziny A320. Dzięki odpowiedniej modyfikacji kadłuba umożliwia ona elastyczne skonfigurowanie samolotu do przewozu nawet 240 pasażerów, choć Turkish Airlines będą użytkować go z nieco mniejszą liczbą miejsc: z 20 fotelami w klasie Business i 162 w klasie Economy.

W porównaniu z poprzednim wariantem tego samolotu, w A321neo najbardziej zauważalne zmiany to nowa sekcja tylna i nowy układ drzwi pasażerskich, zmieniony przez zlikwidowanie drzwi przed skrzydłem i dodanie nowych wyjść awaryjnych na skrzydła w środkowej części kadłuba. Konfiguracja Cabin Flex jest obecnie dostępna dla nabywców samolotów A321neo jako opcja, stanie się ona jednak standardem dla wszystkich tych modeli około roku 2020.

Warto też zauważyć, że A321neo w konfiguracji Cabin Flex posłużył za bazę dla wariantu tej maszyny o zwiększonym zasięgu, znanego pod oznaczeniem A321LR i oferującego maksymalną masę startową (MTOW, ang. Maximum Take-Off Weight) 97 ton. Wynika ona m.in. z dodania trzeciego, podpodłogowego zbiornika paliwa, dzięki któremu samoloty A321LR umożliwiają przewoźnikom zwiększenie ich zasięgu do 4 tys. mil (7400 km) i są w stanie obsługiwać trasy międzykontynentalne. Grupa Airbus otrzymała dotąd zamówienia już na ponad 1900 samolotów A321neo. Swoje powodzenie zawdzięczają one także obniżonemu o co najmniej 15 procent wskaźnikowi zużycia paliwa na pasażera, który ma wynieść nawet 20 procent do roku 2020.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony