Nowy A330-800 wyjeżdża z lakierni

Nowy A330-800 wyjeżdża z lakierni (fot. Airbus)

Najnowszy członek rodziny A330neo – A330-800, wyjechał z lakierni, zgodnie z harmonogramem, aby odbyć pierwszy lot w połowie 2018 roku.

A330-800 to nowa generacja 250 miejscowych Airbusów typu twin aisle. Dzięki 242-tonowej maksymalnej masie startowej (MTOW) w wariancie podstawowym, A330-800 może obsługiwać trasy do 7500nm, a dzięki niedawno uruchomionemu wariantowi 251ton MTOW samolot może obsługiwać trasy o bardzo dużym zasięgu nawet do 8150nm. A330-800 wykorzysta sprawdzoną wszechstronność i popularność A330-200, oferując ekonomię nowej generacji.

Opierając się na sukcesie samolotu A330-200 z ponad 600 samolotami, A330-800 oferuje ekonomię i komfort nowej generacji w niespotykany dotąd sposób na rynku samolotów na 250 miejsc. Razem z większymi 300-osobowymi modelami A330-900 mają aż 99% wspólnych cech, mają ten sam płatowiec, silniki i trening załogi. Daje to operatorom dużą elastyczność w korzystaniu z obu samolotów w swojej flocie w zależności od potrzeb sieci pod względem wielkości i zasięgu. Oba te samoloty typu broadbody zawierają nowe silniki Rolls-Royce Trent 7000, gondolę o zerowym splice, pylon tytanowy, nowe skrzydła i nową kabinę Airspace w kabinie Airbus. Najbardziej widocznymi nowymi cechami skrzydeł A330neo są specjalnie opracowane zakrzywione Sharklets, które wykorzystują technologię A350 XWB, zwiększając rozpiętość skrzydeł do 64m, zapewniając jednocześnie najnowocześniejsze właściwości aerodynamiczne.

Linie lotnicze będą czerpać korzyści z 25% mniejszego spalania paliwa w przeliczeniu na miejsce w porównaniu do konkurentów poprzedniej generacji, zmniejszonych kosztów utrzymania i wiodącej na rynku 99,5-procentowej niezawodności operacyjnej A330. Pasażerowie będą mogli podziwiać wielokrotnie nagradzaną kabinę Airspace zainspirowaną modelem A350 XWB. Oprócz najnowszej generacji rozrywki pokładowej i łączności w czasie lotu, pasażerowie mogą spodziewać się nowej, komfortowej strefy wejściowej do samolotu, przestronnych pojemników nad głową, nastrojowego oświetlenia i wyjątkowo cichych lotów.

Z ponad 1700 zamówieniami, A330 jest najpopularniejszym samolotem szerokokadłubowym, który odbył prawie 1 000 000 lotów rocznie. Obecnie blisko 11800 samolotów zostało dostarczonych do 118 klientów na całym świecie i wykorzystywane są na wielu różnych trasach, od lotów krajowych i regionalnych po dalekie dystanse. Oferując najniższe koszty operacyjne w swojej kategorii, a także dzięki ciągłym inwestycjom w najnowsze innowacje, A330neo nowej generacji będzie najbardziej dochodowym i najlepiej działającym samolotem w swojej kategorii i wielkości.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus