Linie Air Canada odebrały pierwszy samolot A220

A220-300 należący do Air Canada - start (fot. Airbus)

Linie Air Canada odebrały pierwszy samolot A220-300, zaprojektowany, zbudowany i dostarczony z fabryki A220 w kanadyjskiej miejscowości Mirabel. Pierwsza z 45 zamówionych maszyn wejdzie do służby w styczniu 2020 r., dzięki czemu Air Canada stanie się pierwszym użytkownikiem A220-300 w Ameryce Północnej.

Przewoźnik mający siedzibę w Montrealu planuje skierować A220 na trasy krajowe, a także do obsługi lotów do Stanów Zjednoczonych. 137-osobowe kabiny pasażerskie otrzymały konfigurację dwuklasową: 12 foteli klasy biznes i 125 foteli klasy ekonomicznej.

„To bardzo oczekiwany moment dla Air Canada. Witamy ten rewolucyjny samolot w naszej flocie, zaczynając kolejny krok jej unowocześniania. A220 umożliwią nam nie tylko przewóz klientów w komfortowych warunkach, ale także zwiększą nasze zaangażowanie w ochronę środowiska dzięki zwiększonej wydajności. A220 pozwoli firmie umocnić pozycję na rynkach transgranicznych i transkontynentalnych, będąc kluczem do dalszego naszego rozwoju. Podróżni skorzystają z innowacyjnych funkcji A220, w tym z dwóch przestronnych i wygodnych kabin, większych schowków, większych okien i cichszego lotu”, powiedział Michael Rousseau, zastępca prezesa i dyrektor finansowy w Air Canada .

„Ta dostawa jest historycznym momentem. Sprawia, że wszyscy pracownicy Airbus Canada są bardzo dumni. Za kilka tygodni Kanadyjczycy będą mogli po raz pierwszy polecieć samolotem zaprojektowanym i zmontowanym w Kanadzie, w charakterystycznej i symbolicznej kolorystyce „klonowego liścia”, która symbolizuje Kanadę na świecie”, powiedział Philippe Balducchi, dyrektor generalny spółki Airbus Canada.

Jako jedyny statek powietrzny zaprojektowany specjalnie pod katem potrzeb konkretnego segmentu rynku maszyn wąskokadłubowych, A220 umożliwi Air Canada otwieranie nowych połączeń, które wcześniej były poza zasięgiem przewoźnika. Połączenie wydajności operacyjnej, ekonomii eksploatacji i komfortu pozwolą Air Canada skierować A220 z Montrealu do Seattle, a także z Toronto do San Jose już od wiosny 2020 roku.

W pełni pasujący do planów Air Canada, dążącej do stania się zrównoważoną linią lotniczą, A220 jest najcichszych i najbardziej ekologicznym samolotem pasażerskim w swojej kategorii. Generuje o 50% mniejszy hałas w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, i emituje o 50% mniej NOx niż konkurencyjne wąskokadłubowce, przez co jest znakomitą maszyna do obsługi lotnisk znajdujących się blisko terenów miejskich. Linie Air Canada użytkują aktualnie 116 samolotów Airbusa.

Pierwszy A220 w barwach przewoźnika zostanie zaprezentowany publiczności i mediom podczas uroczystości w bazie linii w Montrealu 15 stycznia 2020 r.

A220 jest jedynym samolotem zbudowanym specjalnie z myślą o przewoźnikach potrzebujących maszyn dla 100-150 pasażerów, zapewniających im bezkonkurencyjną oszczędność paliwa, a podróżnym komfort lotu znany dotąd z samolotów szerokokadłubowych. Projektanci A220 umiejętnie połączyli w jego konstrukcji najnowocześniejszą aerodynamikę, zaawansowane materiały i najnowszą generację silników PW1500G z przekładnią PW1500G Pratt & Whitney, co pozwala uzyskać o co najmniej 20% niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na miejsce pasażerskie w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, a także znacznie niższe emisje spalin i hałasu. Wydajność operacyjna Airbusa A220 jest analogiczna jak znacznie większych od niego samolotów wąskokadłubowych.

Pod koniec listopada br. portfel potwierdzonych zamówień na A220 od ponad 20 klientów obejmował ponad 530 samolotów tej rodziny. Obecnie 6 przewoźników z czterech kontynentów użytkuje około 100 egzemplarzy A220.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus