Przejdź do treści
Źródło artykułu

Finnair zostaje pierwszym europejskim operatorem A350 XWB

Finnair odebrał w Tuluzie pierwszy z 19 zamówionych A350 XWB, tym samym stając się pierwszym w Europie i trzecim na świecie operatorem nowego samolotu pasażerskiego. Samolot ma 297 miejsc w układzie z trzema klasami: 46 w klasie biznesowej, 42 w ekonomicznej o podwyższonym standardzie i 208 w ekonomicznej

Finnair rozpocznie komercyjną eksploatację A350 XWB w tym tygodniu od europejskich lotów z Amsterdamu i Oslo 9 października. Od 21 listopada 2015 r. A350 XWB zacznie dalekodystansowe rejsy bez międzylądowania na trasie z Helsinek do Szanghaju. Samolot dołączy do złożonej wyłącznie z airbusów floty przewoźnika, która obecnie liczy 30 samolotów z rodziny A320 i 15 z rodziny A330/A340.

A350 XWB, samolot pasażerski najnowszej generacji, jest najnowszym przedstawicielem rodziny nowoczesnych, komfortowych i wydajnych szerokokadłubowych samolotów Airbusa. Dalekodystansowy A350 XWB oferuje klientom przełomowe ograniczenie zużycia paliwa, najnowocześniejszą konstrukcję aerodynamiczną, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, paliwooszczędne silniki Rolls-Royce Trent XWB. Wszystkie te technologie przekładają się na niedościgniony poziom efektywności operacyjnej, z 25-procentowym ograniczaniem spalania i emisji oraz znacznie niższymi kosztami utrzymania. Ponadto samolot oferuje pasażerom zupełnie nowy komfort lotu, ponieważ szersza kabina zapewnia więcej osobistego miejsca we wszystkich klasach, m.in. za sprawą 18-calowych foteli montowanych standardowo w klasie ekonomicznej.

Dotychczas Airbus otrzymał 783 wiążących zamówień na A350 XWB od 41 klientów z całego świata, co oznacza, że już teraz jest to jeden z najlepiej sprzedających się samolotów szerokadłubowych w historii.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony