Dostawa pierwszego samolotu A220 dla linii EgyptAir
Linie EgyptAir odebrały pierwszy z 12 zamówionych samolotów A220-300, stając się pierwszym operatorem statku powietrznego z rodziny A220 w rejonie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a szóstym na świecie. Majacy siedzibę w Kairze przewoźnik zamierza wykorzystywać maszynę na trasach ze stolicy Egiptu, gdzie znajduje się również jego główna baza.
W uroczyści przekazania samolotu na linii montażu końcowego A220 w Mirabel wzięli udział przedstawiciele linii oraz dyrekcja Airbus Canada Limited Partnership. „Z dumą witamy nasz pierwszy A220. Jesteśmy pierwszą linią w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, która uruchomi komercyjne przewozy A220 – najbardziej innowacyjnym i zaawansowanym technologicznie samoloten pasażerskim na świecie” – powiedział kpt. Ahmed Adel, prezes i dyrektor generalny firmy EgyptAir Holding. „Pozyskanie samolotów Airbus A220 stanowi realizację strategii rozwoju EgyptAir - Horizon 2025 – i planu optymalizacji floty.”
„Witamy EgyptAir w rosnącej rodzinie użytkowników A220. Cieszymy się, że kolejni pasażerowie będą podróżować w komforcie jasnej, przestronnej i nowoczesnej kabiny A220”, powiedział Philippe Balducchi, prezes Airbus Canada Limited Partnership oraz dyrektor Airbus Canada.
Nowy A220-300 dla EgyptAir posiada kabinę pasażerską w konfiguracji dwuklasowej ze 140 miejscami: 15 fotelami klasy ekonomicznej premium i 125 klasy ekonomicznej. A220 został zaprojektowany specjalnie dla przewoźników potrzebujących maszyn dla 100-150 pasażerów. Oferuje bezkonkurencyjną oszczędność paliwa i niespotykany w samolotach wąskopokładowych komfort podróżowania. W jego konstrukcji zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne, zaawansowane materiały i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe PW1500G firmy Pratt & Whitney. Zapewnia to co najmniej 20% niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji.
Obecnie EgyptAir używa 15 samolotów Airbusa i osiada ważne zamówienia na 15 samolotów A320neo oraz 11 samolotów A220. Natomiast sam A220 z pakietem zamówień przekraczającym na koniec sierpnia 2019 r. 500 maszyn, ma wszystkie szanse, aby zdobyć lwią część rynku samolotów 100-150 miejscowych, który – jak się szacuje – będzie potrzebował w najbliższych 20 latach około 7000 samolotów tej klasy.
Komentarze