Przejdź do treści
Źródło artykułu

Chińska firma producentem części do samolotu A350 XWB

CAC Commercial Aircraft Company (CCAC), jedna z wiodących firm branży lotniczej w Chinach, podpisała umowę z koncernem Airbus na wykonanie spojlerów i uchylnych  paneli do samolotu A350 XWB.

Zawarcie porozumienia jest tożsame z 5-procentowym udziałem Chin w  wykonaniu konstrukcji do modelu A350 XWB. Umowa została podpisana w Pekinie przez Klausa Richtera, wiceprezesa Airbusa ds. zamówień, oraz Wanga Guangya, prezesa CAC, spółki-matki CCAC oraz prezesa CCAC. Obecny portfel zamówień na samoloty A350 XWB opiewa na 528 egzemplarzy zamówionych przez 33 klientów z całego świata.

Tworzywa sztuczne wzmacniane włóknami węglowymi (CFRP) są wykorzystywane szeroko do produkcji spojlerów i uchylnych paneli w A350 XWB. Produkcja odbywa się przy pomocy innowacyjnych procesów. Airbus (Beijing) Engineering Centre (ABEC), spółka joint venture Airbusa w Chinach, będzie prowadziła prace projektowe związane z tym pakietem prac.


O ile CCAC będzie wyłącznym dostawcą spojlerów i uchylnych paneli do A350 XWB, to FACC AG, austriacka firma specjalizująca się w rozwoju, projektowaniu i produkcji komponentów kompozytowych i systemów dla lotnictwa cywilnego odpowiadać będzie – na mocy osobnej umowy – za zdefiniowanie procesu przemysłowego. Do oceny produktów i w procesie szkolenia pracowników zastosowane zostaną globalne standardy przemysłowe Airbusa.

„Jesteśmy dumni z naszego uczestnictwa w najnowszym programie Airbusa. Dzięki zawarciu tej umowy osiągnęliśmy nasz cel – staliśmy się częścią globalnego lotniczego łańcucha produkcyjnego. Od dawna jesteśmy dostawcą Airbusa i współpracowaliśmy przy kilku projektach. Cieszymy się na możliwość dalszej współpracy z Airbusem i z FACC” – powiedział Wang Guangya, prezes i dyrektor generalny CAC i prezes CCAC.

„Podpisując umowę wywiązaliśmy się z naszego zobowiązania do ulokowania w Chinach pięciu procent produkcji elementów do A350 XWB” – powiedział Klaus Richter, wiceprezes Airbusa ds. zamówień. „Ponadto to istotny krok w kierunku globalizacji procesów produkcyjnych, który pozwoli Airbusowi zoptymalizować koszty i uzyskać dostęp do utalentowanych pracowników na całym świecie,” – dodał.



Informacje dodatkowe

O firmie FACC
FACC jest jednym z europejskich partnerów wspierających Airbusa i jest jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się projektowaniem i produkcją zaawansowanych komponentów kompozytowych i systemów wzmacnianych włóknami węglowymi dla branży lotniczej. Asortyment firmy obejmuje szereg produktów, od komponentów strukturalnych do kadłubów i skrzydeł, przez elementy silnika, po kompletne kabiny pasażerskie do samolotów pasażerskich i helikopterów. FACC jest dostawcą współpracującym z dużymi producentami samolotów, takimi jak Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer i ACAC oraz producentami silników. W okresie rozliczeniowym 2009/10, FACC odnotował przychody w wysokości 251,43 mln euro i zatrudniał 1529 pracowników. Więcej informacji na temat spółki można znaleźć tutaj

O współpracy z  Chinami i produkcji części do A350 XWB
26 listopada 2007 r. Airbus podpisał porozumienie  z Narodową Komisją Rozwoju i Reformy w Chinach, formalizujące ulokowanie produkcji pięciu procent konstrukcji samolotu A350 XWB w Chinach.

O samolocie A350 XWB
Rodzina samolotów A350 XWB jest odpowiedzią Airbusa rosnące zapotrzebowanie rynku na rodzinę samolotów szerokokadłubowych, średnich rozmiarów i dalekiego zasięgu. Samolot ten ma zasięg do 15 400 km (8300 mil morskich) i jest dostępny w trzech podstawowych wersjach pasażerskich. Ponadto posiada najszerszy kadłub w swej kategorii, oferuje niespotykany dotychczas komfort podróży, charakteryzuje się najniższymi kosztami operacyjnymi i wskaźnikiem kosztów na pasażerokilometr w porównaniu z innymi modelami samolotów w tym segmencie rynku. Rodzina samolotów A350 XWB jest napędzana silnikami Rolls-Royce Trent nowej generacji i została zaprojektowana by sprostać wyzwaniom związanym z wysokimi cenami paliwa, rosnącymi oczekiwaniami pasażerów i aspektami ekologicznymi.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony