Badania dotyczące paliwa odrzutowego z eukaliptusa są obiecujące
Dwuletnie badania rozpoczęte w 2012 r. przez firmę Airbus i jej partnerów, w tym Virgin Australia, które miały sprawdzić, czy z australijskich eukaliptusów można produkować biopaliwo nadające się do samolotów pasażerskich, przyniosły obiecujące wyniki.
Raport opublikowany przez Future Farm Industries Cooperative Centre (CRC) stwierdza, że paliwo odrzutowe wykonane z eukaliptusa spełni surowe kryteria ekologiczne Roundtable for Sustainable Biomaterials (RSB) i będzie się nadawało do lotów komercyjnych według American Society for Testing and Materials (ASTM).
Analiza ekologiczności i cyklu życia obejmowała uprawę i zbiór eukaliptusa oraz jego przekształcanie w biopaliwo klasy lotniczej w procesach pirolizy i wzbogacania opracowanych przez Dynamotive oraz IFP Energies Nouvelles (IFPEN). Eukaliptusy dobrze rosną na słabej glebie i nie konkurują bezpośrednio z ujęciami wody ani uprawami żywności. Badania, przeprowadzone w ogromnym regionie Great Southern Australii Zachodniej, miały na celu sprawdzić, czy możliwe będzie stworzenie pełnego przemysłowego łańcucha dostaw, od plantatorów do linii lotniczych.
Badania pokazują, że gdyby wszystkie samoloty odlatujące z portu lotniczego w Perth były zasilane lokalnie produkowanym biopaliwem z eukaliptusa, można by ograniczyć emisje o przynajmniej 40 proc.
Komentarze