Airbus przekazuje dostawcom informacje o zaktualizowanych planach produkcyjnych
Kierownictwo firmy Airbus podtrzymuje oczekiwania, że między 2023 r. a 2025 r. rynek samolotów pasażerskich wróci do poziomów produkcji sprzed pandemii COVID-19, a prym w sanacji biznesu wieść będą maszyny wąskokadłubowe.
Dlatego spółka przekazuje podwykonawcom zaktualizowane plany produkcyjne, umożliwiając zaplanowanie niezbędnych inwestycji, zapewnienie długoterminowych zdolności wytwórczych i gotowości do tempa produkcji adekwatnego do oczekiwanego ożywienia rynku.
„Branża lotnicza zaczyna wychodzić z kryzysu COVID-19", powiedział Guillaume Faury, prezes Airbusa. „Przesłanie dla grona naszych poddostawców jest informacją dla całego sektora przemysłowego, aby zapewnił niezbędne możliwości i był gotowym na zmianę trendów rynkowych. My równolegle przekształcamy nasz system produkcyjny, optymalizując zdolności wytwarzania płatowców i modernizując zakłady montujące maszyny z rodziny A320. W ten sposób przygotowujemy się do przyszłych wyzwań".
Plany względem rodziny A320: Airbus potwierdza zamiar utrzymania średniej produkcji maszyn z rodziny A320 na poziomie 45 samolotów miesięcznie w czwartym kwartale 2021 r. Zarazem wzywa poddostawców do przygotowania się do zwiększenia na stałe poziomu produkcji do 64 maszyn na miesiąc w drugim kwartale 2023 r. Przewidując dalszą poprawę sytuacji na rynku, Airbus prosi dostawców o uwzględnienie możliwości zwiększenia tempa do 70 samolotów tego typu w pierwszym kwartale 2024 r. i bada możliwość przyspieszenia produkcji do 75 maszyn miesięcznie w 2025r.
Plany względem modelu A220: obecne zakłady z Mirabel i Mobile opuszcza około pięciu samolotów miesięcznie. Tempo produkcji wzrośnie do sześciu maszyn na początku 2022 r. Do połowy dekady Airbus przewiduje osiągnięcie tempa produkcji A220 na poziomie 14 samolotów miesięcznie.
Plany względem rodziny A350: obecne średnie tempo produkcji wynoszące pięć samolotów na miesiąc wzrośnie do sześciu przed jesienią 2022 r.
Plany dla samolotów rodziny A330: produkcja utrzyma się na średnim miesięcznym poziomie dwóch egzemplarzy.
Airbus utrzymuje zdolność do dalszej adaptacji produkcji stosownie do sytuacji rynkowej.
Komentarze