Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus podpisał kontrakt z Grupą AIR FRANCE KLM

Grupa AIR FRANCE KLM podpisała kontrakt z europejskim producentem Airbus na zakup 25 samolotów pasażerskich typu A350-900 z opcją na kolejne 25 sztuk. Zawarcie kontraktu miało miejsce w czasie 50-tego salonu Air Show w Le Bourget pod Paryżem w obecności – Alexandra de Juniac, prezesa i dyrektora generalnego Grupy AIR FRANCE KLM oraz Fabrice Brégier, prezesa i dyrektora generalnego Airbus.

Samoloty A350-900 zostaną wyposażone w silniki Rolls-Royce Trent XWB, które pozwolą na redukcje zużycia paliwa o 15 procent w porównaniu do obecnie eksploatowanych maszyn. Ponadto w znaczący sposób przyczynią się do redukcji hałasu i emisji spalin – co potwierdza zaangażowanie Grupy w ochronę środowiska i zrównoważony rozwoj. AIR FRANCE KLM jest od 2004 roku uwzględniany w indeksie Dow Jones Sustainability Index, a od 4 lat jest  liderem w sektorze „Transport i rozrywka”.

„Zamówienie najnowszej generacji samolotów o doskonałych osiągach jest dowodem na to, że przykładamy dużą wagę do inwestycji przynoszących korzyści naszym klientom, których komfort jest w centrum naszych zainteresowań. Dzięki A350, AIR FRANCE KLM będzie nadal dysponował jedną z najnowocześniejszych flot na świecie i zapewni sobie wzrost aktywności dalekiego zasięgu, osiągając przy tym znaczące oszczędności finansowe” – powiedział Alexandre de Juniac, prezes i dyrektor generalny Grupy AIR FRANCE KLM.

Peter Hartman, prezes i dyrektor generalny KLM dodał – „Zamówienie nowoczesnych samolotów otwiera nowy rozdział w historii Grupy. Maszyny uosabiają postęp w ochronie środowiska i przyczyniają się do realizacji naszych ambitnych celów w kierunku redukcji hałasu i emisji spalin”.

Ponadto AIR FRANCE KLM podpisał memorandum z Rolls-Royce na wyposażenie maszyn typu A350 w silniki Trent XWB, łącznie z ich obsługą techniczną prowadzoną przez dział należący do AIR FRANCE KLM – Inżynieria & Utrzymanie.

Kontrafakt z Airbusem finalizuje zamówienie ostateczne na zakup 50 samolotów, w tym 25 maszyn typu A350-900 i 25 typu Boeing 787-9, który został ogłoszony we wrześniu 2011 roku. W grudniu 2011 roku AIR FRANCE i KLM zdecydowali się również na zamówienie 25 samolotów typu Boeing 787-9 z opcją na kolejne 25 sztuk.

Wspólne zamówienie AIR FRANCE KLM na samoloty dalekiego zasięgu ma na celu zastąpienie w perspektywie średnioterminowej 200−350 maszyn obecnej floty, a także wsparcie wzrostu Grupy.  Zakupy mają być finansowane z działalności operacyjnej Grupy od 2016 roku. 

W ramach planu samoloty typu Boeing 787-9 linie KLM zaczną eksploatować już w 2016 roku, a na maszynach A350-900 piloci AIR FRANCE zaczną latać od 2018 roku. W przyszłości zarówno AIR FRANCE jak i KLM będą realizować loty na obydwu typach maszyn.  

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony