Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus Corporate Jets z pierwszym zamówieniem na dwa samoloty A321LR

Airbus Corporate Jets (ACJ) uzyskał od Lufthansa Technik pierwsze zamówienie na dwa samoloty A321LR, co podkreśla atrakcyjność rynkową i wszechstronność rodziny A320neo. Samoloty będą eksploatowane przez niemieckie siły powietrzne (Luftwaffe), dlatego mają być przygotowane jako wielozadaniowe. Będą wyposażone do różnych misji, takich jak transport żołnierzy i różne konfiguracje MedEvac (ewakuacja medyczna). Lufthansa Technik zamówiła ostatnio w imieniu niemieckiego rządu pięć samolotów Airbus: trzy ACJ350-900 i dwa A321LR. Stosownie do wybranej konfiguracji samoloty A321LR będą mogły przewozić do 163 pasażerów, do 6 pacjentów intensywnej terapii i do 12 pacjentów wymagających mniej zaawansowanej opieki medycznej, na maksymalną odległość 4200 nm / 7800 km czyli w locie trwającym 9,5 godziny.

„Cieszymy się, że Lufthansa Technik została pierwszym nabywcą przeznaczonej do lotów na dalekie odległości wersji ACJ najlepiej sprzedającego się na świecie samolotu A321neo”, powiedział Benoit Defforge, prezes ACJ. „Rodzina ACJ320 oferuje najszerszą kabinę spośród wszystkich latających obecnie samolotów wąskokadłubowych. Zapewnia pasażerom najwyższy komfort podróży i zasięg międzykontynentalny. Lufthansa Technik i niemiecki rząd od dawna współpracują z Airbusem. Jesteśmy dumni z tego nowego zamówienia”.

A321LR należy do rodziny A320neo, z której wywodzi się ponad 7400 samolotów zamówionych przez 110 klientów. Zapewnia 30-procentową oszczędność paliwa i prawie 50-procentową redukcję hałasu w porównaniu z samolotami konkurencji poprzedniej generacji. Z zasięgiem do 4000 nm (7400 km), z 206 pasażerami, A321LR pozwala przewoźnikom otwierać nowe trasy dalekiego zasięgu, w tym transatlantyckie. Pasażerowie docenią wysoki komfort podróży A321LR, znany dotychczas tylko tym, którzy latali maszynami szerokokadłubowymi.

Rodzina ACJ320neo, oferująca najbardziej przestronne kabiny ze wszystkich odrzutowców biznesowych, zarazem podobna pod względem wielkości do konkurencyjnych samolotów z dużymi kabinami, zapewnia podobne koszty operacyjne. Jest to możliwe dzięki niższym kosztom utrzymania i szkolenia – wynikającym z „pasażerskiego rodowodu” (takie same koszty paliwa, opłat nawigacyjnych i za lądowanie).

Na świecie eksploatowanych jest obecnie około 12 000 samolotów Airbus, wspieranych przez ogólnoświatową sieć magazynów części zamiennych i centrów szkoleniowych. Pozwala to zapewnić nabywcom korporacyjnym niezrównane wsparcie techniczne dla ich maszyn. Klienci korporacyjni Airbusa korzystają również z usług dostosowanych do ich konkretnych potrzeb, takich jak centrum obsługi klientów korporacyjnych odrzutowców typu „jeden telefon” (C4you) oraz dostosowane programy obsługi technicznej.

W połączeniu z wielką niezawodnością zapewnianą przez konstrukcję samolotów zaprojektowanych do wykonywania wielu operacji dziennie, maszyny z rodziny ACJ320neo są zarówno pewne w pilotowaniu, jak i dostępne zawsze wtedy, gdy klienci tego potrzebują.

Samoloty korporacyjne Airbusa należą do najnowocześniejszej rodziny odrzutowców pasażerskich na świecie, która w standardzie oferuje funkcje kosztujące więcej albo w ogóle niedostępne u konkurencji. Dotyczy to układu sterowania fly-by-wire, automatu do lądowania Kategorii 3B oraz oszczędnej czasowo i kosztowo scentralizowanej obsługę wszystkich systemów pokładowych.

Na wszystkich kontynentach, w tym na Antarktydzie, eksploatowanych jest około 200 odrzutowców korporacyjnych Airbusa, co podkreśla ich wszechstronność w trudnych warunkach.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony