Shell Aircraft planuje wdrożyć śmigłowce H160
Airbus Helicopters i Shell Aircraft współdziałają ściśle na rzecz wdrożenia H160 do eksploatacji w transporcie morskim.
„Jesteśmy zainteresowani szybkim pozyskaniem śmigłowców H160. Ścisła współpraca z Airbusem w minionym roku pozwoliła nam zrozumieć filozofię projektowania i produkcji H160, dzięki czemu oceniamy, że ten innowacyjny śmigłowiec oferuje istotną poprawę w zakresie bezpieczeństwa i zdolności operacyjnych. Aby jak najszybciej skorzystać z jego atutów, będziemy współpracować z Airbusem podczas końcowych etapów certyfikacji, dążąc do przyspieszonego wdrożenia H160 do usług offshore”, powiedział Tony Cramp, wiceprezes Aircraft, Shell.
„Jesteśmy zaszczyceni tym, że Shell Aircraft chce jako pierwszy klient użytkować H160 w transporcie morskim”, powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters. „H160 łączy w sobie najnowsze innowacje technologiczne Airbus Helicopters, dotyczące bezpieczeństwa, z zaawansowaną awioniką Helionix oraz automatyzacją nowych funkcji. Jego kompaktowe rozmiary będą zaletą przy operowaniu z platform wiertniczych”, dodał.
System awioniki zaprojektowany przez Airbus Helicopters oferuje operatorom większą elastyczność i bezpieczeństwo wykonywania misji. Awionika zawiera także tzw. wskaźnik pierwszego ograniczenia, który w razie potrzeby pokazuje pilotowi odpowiednie parametry pracy silników na jednym ekranie. Dzięki dwóm dotykowym wskaźnikom GPS/Nav/Comm GTN-750, Helionix umożliwia połączenie odbiornika GPS i urządzeń używanych do łączności i nawigacji. Kolejny kluczowy element awioniki Helionix to układ doradczy o ruchu lotniczym TAS620A, który polepsza bezpieczeństwo lotu, pomagając pilotowi w wykrywaniu i omijaniu statków powietrznych przecinających jego tor lotu.
H160 został zaprojektowany nie tylko z myślą o pasażerach i pilotach. Użytkownicy śmigłowca docenią jego atrakcyjność, osiągniętą dzięki zmniejszeniu zużyciu paliwa i uproszczonemu systemowi obsług. Dostępność do poszczególnych agregatów H160 została ułatwiona dzięki zoptymalizowaniu konstrukcji śmigłowca pod tym względem. Plan obsług został dokładnie zweryfikowany podczas kampanii „Operator Zero” (przygotowującej program prac serwisowych jeszcze na etapie prototypów) i będzie przekazywany wraz z intuicyjną dokumentacją obsługową, pokazującą niezbędne czynności w trzech wymiarach przestrzennych (3D). H160 ma wejść do służby w 2020 roku.
Komentarze