Demonstrator CityAirbus przeszedł ważny etap testowania napędu
Airbus Helicopters zakończył pierwsze kompleksowe testy zespołu napędowego demonstratora CityAirbus – kilkuosobowego, pilotowanego automatycznie, elektrycznego pionowzlotu przeznaczonego do transportu lotniczego w miastach. Podczas tej udanej fazy testów zespół CityAirbus dokładnie sprawdził osiągi poszczególnych śmigieł otunelowanych, a także integrację pełnowymiarowego zespołu napędowego z dwoma śmigłami, silnikami elektrycznymi Siemensa o mocy 100 kW i kompletną instalacją elektryczną.
CityAirbus to pojazd zasilany akumulatorami, zdolny do pionowego startu i lądowania. Ma przewozić do czterech pasażerów nad zatłoczonymi miastami do ważnych miejsc, takich jak lotniska lub dworce kolejowe – szybko, tanio i bez zanieczyszczania środowiska. Innowacyjna konfiguracja czterech śmigieł otunelowanych znacznie zwiększa bezpieczeństwo i redukuje poziom emitowanego hałasu.
„Teraz lepiej rozumiemy osiągi innowacyjnego elektrycznego zespołu napędowego, który będziemy dopracowywać w ramach rygorystycznych testów, jednocześnie rozpoczynając montaż kompletnego demonstratora CityAirbus", mówi Marius Bebesel, główny inżynier CityAirbus.
Kompletny demonstrator będzie początkowo testowany na ziemi. Zespół badawczy spodziewa się, że wszystkie silniki i urządzenia elektryczne zostaną po raz pierwszy włączone w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwszy lot zaplanowano na koniec 2018 r. Początkowo testowany pionowzlot będzie pilotowany zdalnie, a następnie za jego sterami zasiądzie pilot doświadczalny.
CityAirbus będzie przeznaczony do przewozu do czterech pasażerów na stałych trasach z prędkością przelotową 120 km/h. Początkowo będzie on pilotowany przez człowieka, aby ułatwić certyfikację i akceptację społeczeństwa, otwierając drogę do przyszłych, całkowicie autonomicznych działań.
Komentarze