Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pozytywny wynik kontroli ULC-u w Air Italy Polska

Air Italy Polska z satysfakcją obserwuje, że kwestia przestrzegania praw pasażerów przez linie lotnicze działające na polskim rynku stała się przedmiotem wnikliwej analizy ze strony Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W ostatnim czasie ULC sprawdził, czy przewoźnicy spełniają wymogi Unii Europejskiej (rozp. EU 261/2004) w zakresie opieki nad pasażerami w przypadku opóźnienia lub odwołania rejsu bądź odmowy przyjęcia na pokład.

Szczegółowej kontroli w zakresie posiadania odpowiednich procedur, zgodnych z wymogami unijnymi, na wypadek opóźnienia czy odwołania lotu została poddana również Air Italy Polska. Inspektorzy ULC skoncentrowali się na następujących obszarach: posiadaniu udokumentowanych procedur dotyczących przekazywania pasażerom informacji na temat odwołań i opóźnień rejsów, informacji o prawach przysługujących w takich przypadkach pasażerom, organizacji posiłków i hoteli oraz udostępnianiu środków łączności.

Pozytywny wynik kontroli potwierdza, że przewoźnik spełnia wymogi unijne określające zobowiązania wobec pasażerów w przypadku nieregularności rejsów. Troska i dbałość o standardy przekładają się na komfort klientów  AIP i poczucie bezpieczeństwa na każdym etapie podróży.

W Air Italy Polska kwestią priorytetową jest punktualność. Celem wypełnienia wymogów unijnych oraz jak najlepszego przygotowania na wypadek sytuacji nieprzewidywalnych, które mogłyby negatywnie wpłynąć na komfort podróży, Spółka opracowała i wdrożyła szczegółowe procedury  określające sposób opieki nad pasażerami opóźnionych lub odwołanych rejsów, do których przestrzegania zobowiązany jest każdy pracownik firmy. Zbiór standardów obsługi pasażerów, niejednokrotnie znacznie wykraczający poza same wymogi unijne, zawiera m.in. wzory komunikatów na wypadek nieregularności rejsów przekazywanych przez koordynatorów bądź agentów AIP. Określa także precyzyjnie wymogi odnośnie oferowania posiłków i miejsc hotelowych, transferów, jak również dostępu do telefonu, faksu czy poczty e-mail.

Pełne informacje na temat przyznawanych świadczeń znajdują się w Karcie Praw Pasażera dostępnej na stronie internetowej Air Italy Polska www.airitalypolska.com.pl oraz u agentów obsługi naziemnej.

AIP nie tylko spełnia wymogi UE dotyczące zapewnienia pomocy pasażerom opóźnionych lub odwołanych rejsów. My staramy się wyprzedzać zalecenia i oczekiwani Regulatora, np. zwiększając liczbę koordynatorów AIP do regularnej obsługi pasażerów przy odprawach, aby byli otoczeni jak najlepszą opieką. Jednym z naszych priorytetów jest troska o klienta – zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa i komfortu, nawet w tych najmniej przewidzianych sytuacjach, na każdym etapie podróży. Pasażer jest w stanie wybaczyć linii lotniczej opóźnienie czy odwołanie rejsu, nigdy natomiast nie zrozumie obojętności i braku zaangażowania. AIP działa w oparciu o bardzo przejrzyste zasady. Ogromną wagę przywiązujemy do transparentności relacji z pasażerami i biurami podróży. Dbałość o te elementy jest dla nas kluczowa - powiedział Mariusz Szpikowski, prezes Air Italy Polska. 
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony