Coraz więcej A380 i B787 we flocie Air France KLM
Linie Air France i KLM sukcesywnie wprowadzają swoje największe i najnowocześniejsze maszyny na kolejnych trasach międzykontynentalnych. Air France eksploatuje obecnie 10 potężnych samolotów Airbus A380 na 8 popularnych kierunkach dalekiego zasięgu, natomiast KLM, co kilka miesięcy wzmacnia swoją flotę kolejnym Boeingiem 787 Dreamliner. Pod koniec kwietnia 2016 roku holenderska linia wprowadziła do eksploatacji swojego piątego Dreamlinera, a w sumie do końca roku KLM planuje odebrać i wprowadzić do eksploatacji 10 z 21 zamówionych maszyn.
Gigantyczne samoloty Air France Airbus A380 – bardzo lubiane przez podróżnych – latają obecnie do 8 miast: Abidżanu, Hong Kongu, Johannesburga, Los Angeles, Meksyku, Miami, Nowego Jorku (JFK) i Szanghaju. Natomiast Boeingi 787 Dreamliner w barwach KLM obsługują trasy do: Abu Dhabi, Maskat, Rio de Janeiro, Osaki, Delhi, Hangzhou, Chengdu, Xiamenu, Kairu i San Francisco. Już wkrótce Dreamlinery będą latać również do Szanghaju, Kapsztadu, Toronto i Kolombo .
Największy samolot pasażerski „superjumbo”
Imponujące rozmiary i technologie zastosowane w konstrukcji dwupokładowego samolotu Airbus A380 zapewniają podróżnym bardzo wysoki komfort w czasie całego lotu. Największy samolot pasażerski Air France może jednorazowo zabrać na pokład nawet 516 pasażerów w czterech klasach podróży. 6 barków ulokowanych na jego pokładzie umożliwia podróżnym towarzyskie i biznesowe spotkania w czasie lotu, a aż 212 okien pozwala wypełnić kabinę naturalnym światłem. Ponadto 3 kamery rozmieszczone na zewnątrz pozwalają śledzić na bieżąco widok z przodu, z boku czy z tyłu maszyny na monitorze zamontowanym przy każdym fotelu.
Gustowne, przestronne kabiny zostały zaprojekowane wygodnie i ze smakiem. Dzięki temu goście mają do dyspozycji bardzo przytulne wnętrze. Wysoka wydajność i aerodynamiczny kształt sprawiają, że hałas w kabinie został zredukowany o 5 decybeli w stosunku do obowiązujących standardów. „Superjumbo” jest obecne najcichszą maszyną w swojej klasie. Zmniejszenie masy maszyny było możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów (włókna węglowego, szkła i aluminium) oraz najwyższej aerodynamiki. Mimo swoich imponujących rozmiarów, Airbus A380 zużywa aż 20 proc. mniej paliwa niż Airbus A330.
Wysoki standard lotu w La Première
Podróżni Airbusa A380 mają do wyboru 4 klasy przelotu. W Klasie Pierwszej (La Première), najbardziej luksusowej jaką oferuje linia Air France, znajduje się 9 foteli zapewniających wygodę i prywatność. Nowoczesne siedziska są bardzo szerokie (52 cm), po rozłożeniu na płasko tworzą łóżko o długości 200 cm. Goście La Première mają do dyspozycji na pokładzie m.in. specjalnie dedykowaną załogę, a wcześniej – osobistą asystę, która towarzyszy im od przybycia na lotnisko, po wejście do samolotu, wykwintne menu, skomponowane przez szefów kuchni nagradzanych gwiazdkami Michelin, oczekują na start w luksusowych poczekalniach i są dowożeni limuzyną wprost do samolotu oraz wiele innych wygód, które zadowolą najbardziej wymagających podróżnych.
Loty biznesowe i turystyczne
W Klasie Business fotele rozkładają się do poziomu całkowicie płaskiego łózka o długości 200 cm, a podróżni mają do dyspozycji m.in. osobiste monitory o przekątnej 38 cm, dostęp do gniazdek elektrycznych, a także szeroki wybór posiłków (przystawek, dań głównych i deserów, których oferta zmienia się co 2 tygodnie), alkoholi i napojów.
Air France jako jedna z niewielu linii, oferuje typ foteli w swojej klasie pośredniej (między Klasą Ekonomiczną a Biznes). W umieszczonej na górnym pokładzie A380 kabinie Premium Economy może podróżować 38 osób. Także tu oddano do dyspozycji podróżnych wiele udogodnień w czasie lotu, m.in. gniazdka USB, słuchawki niwelujące hałas, monitory o przekątnej 31 cm, zestawy kosmetyków i akcesoriów podróżnych oraz przede wszystkim wygodne fotele w sztywnej obudowie, które rozkładają się bez naruszenia przestrzeni współpasażerów.
Najwięcej miejsc, bo aż 389 znajduje się w Klasie Ekonomicznej, zajmującej głównie dolny pokład Airbusa A380. Fotele są rozmieszczone w schemacie 3-4-3, mają odchylane oparcia do 118 stopni, regulowany zagłówek, podnoszone podłokietniki, podnóżki oraz 82 cm przestrzeni na nogi. Każdy z podróżujących ma do dyspozycji monitor o przekątnej 21 cm i gniazdko USB. Długą podróż uprzyjemnią smaki francuskiej kuchni i wyborne wina.
Wśród serwowanych bezpłatnych posiłków znajduje się szeroki wybór przystawek, kilka ciepłych dań, wino, piwo, szampan oraz napoje bezalkoholowe, a posiłki dla dzieci zawierają produkty pochodzące z upraw ekologicznych. Do dyspozycji jest również samoobsługowy bufet z przekąskami i lodami.
Wszyscy pasażerowie, bez względu na klasę przelotu, mogą korzystać z bogatego systemu rozrywki pokładowej. Do wyboru są filmy, programy dokumentalne, seriale i serwisy informacyjne (nawet 600 godzin transmisji), 23 kanały radiowe, gry wideo oraz prasa. Co istotne, z systemu rozrywki pokładowej (w tym filmów) można korzystać od momentu wejścia do samolotu, aż do zaparkowania przy bramce w miejscu docelowym.
Dreamliner KLM sprzyja wypoczynkowi
Supernowoczesny Boeing 787 KLM to zupełnie nowe doświadczenie w podniebnej podróży – 30 proc. większe, automatycznie przyciemniane okna i specjalne oświetleniu led zapewniają lepsze samopoczucie w czasie lotu. Osoby cierpiące na chorobę lokomocyjną w większości nie doczuwają trudów podróży dzięki sensorom turbulencji (innowacyjna technologia nosi nazwę „The Smoother Ride Technology”). Ponadto wyższe ciśnienie panujące w kabinie sprawia, że organizm człowieka przyswaja o 8 proc. więcej tlenu do krwi, dzięki czemu pasażerowie mają więcej energii i lepiej znoszą długą podróż samolotem. I co bardzo ważne – Dreamliner KLM jest dużo cichszy w czasie startu i lądownia, dzięki czemu kojący nastrój w kabinie sprzyja wypoczynkowi. Widok kabiny w technologii 360 stopni oraz więcej szczegółów na temat samolotu znaleźć można na stronie 787dreamliner.klm.com.
Boeing 787 jednorazowo może zabrać na pokład 294 pasażerów w dwóch klasach przelotu – World Business Class oraz Klasie Ekonomicznej. Wśród najważniejszych cech wyposażenia Dreamlinera KLM są nowoczesne fotele w World Business Class (Klasa Biznes KLM) rozkładane do poziomu całkowicie płaskiego łóżka, które jest jednym z najdłuższych na rynku. Ich rozmieszczenie w kabinie zapewnia każdemu podróżnemu bezpośredni dostęp do przejścia.
Słynna holenderska projektantka Hella Jongerius nadała wnętrzu kabiny ciepłą, domową atmosferę. Duże, miękkie poduszki i nowe, luksusowe koce wprowadzają przytulną atmosferę, a każdy fotel został wyposażony w 16-calowy monitor. Jest również opcja podwójnego ekranu, umożliwiająca podróżnemu granie lub chat w czasie oglądania filmu. Przewoźnik bardzo dba również o wyśmienite menu, a posiłki komponowane są przez słynnych holenderskich szefów kuchni nagradzanych gwiazdkami Michelin.
Klasa Ekonomiczna w Dreamlinerze jest wygodniejsza
Fotele w Klasie Ekonomicznej oferują wysoki komfort, a ich oparcie odchyla się o dodatkowe 40 proc. więcej niż standardowo, niż w innych typach samolotów. Podróżni mają również dostęp do gniazdka elektrycznego, aby ładować urządzenia mobilne. System rozrywki pokładowej został rozbudowany i wyposażony w 11-calowy monitor, intuicyjny ekran dotykowy HD, interaktywne mapy 3D i komunikator Seat Chat – umożliwiający pogawędki między pasażerami, którzy siedzą oddaleni od siebie w samolocie. Najnowszy system rozrywki pokładowej KLM oferuje ponad 150 filmów i 200 programów telewizyjnych w 12 językach.
WiFi w każdej klasie przelotu
Teraz dzięki oferowanej przez KLM łączności WiFi podróżni Dreamlinera mogą w czasie lotu pracować, serfować po sieci i być w stałym kontakcie z bliskimi i przyjaciółmi. Zarówno w Klasie Biznes, jak i Ekonomicznej za łączność internetową płaci się kartą kredytową po wejściu na pokład. Ceny usługi dostępnej obecnie na trasach do Abu Dhabi, Bahrajnu, Dubaju i Rio de Janeiro (a w sezonie letnim również na lotach do Delhi, Osaki, Chengdu, Hangzhou i Xiamenu) – w zależności od wybranego pakietu i opcji przesyłu danych, wahają się od 9,95 do 19,95 euro.
Nowy Dreamliner jest bardzo przyjazny dla środowiska. W porównaniu z podobnej wielkości samolotami, maszyna Boeing 787 spala do 30 proc. mniej paliwa, tym samym znacznie redukując emisję CO2 do atmosfery. Nowoczesne silniki GEnx-1B, wykorzystanie lżejszych materiałów, bardziej wydajne systemy i najnowsza aerodynamika przyczyniają się do znacznej poprawy wydajności tej maszyny.
Zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju KLM, we wszystkich samolotach linii standardem są wykładziny wykonane z włókien z recyklingu oraz segregacja odpadów w czasie lotu.
Komentarze