Przejdź do treści
Samolot KLM - lot na biopaliwie (fot. klmtakescare.com)
Źródło artykułu

Branża cargo chce obniżać emisję CO2

Ruszył pierwszy na świecie program wsparcia dla zrównoważonego paliwa lotniczego, zainicjowany przez Grupę Air France KLM Martinair Cargo.

Grupa Air France KLM Martinair Cargo uruchomiła pierwszy na świecie program mający na celu rozwój, popularyzację i wykorzystywanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w branży towarowego transportu lotniczego, umożliwiając spedytorom, operatorom cargo i ich klientom aktywny udział w redukcji emisji CO₂. Inwestycje w ramach programu mają pomóc przewoźnikom frachtu lotniczego w szerszym stosowaniu paliw zrównoważonych i zwiększeniu ich konkurencyjności, a tym samym przyczynią się do budowania czystego transportu lotniczego w przyszłości.

Celem twórców programu Cargo SAF jest budowanie świadomości na temat lotniczych paliw zrównoważonych (SAF) wśród partnerów z branży cargo, ich klientów i ogółu społeczeństwa oraz dążenie do zwiększenia wykorzystania tego typu paliwa w codziennej działalności branży frachtu lotniczego. Aby to osiągnąć, branża musi zmierzyć się z kilkoma istotnymi wyzwaniami. Konieczna jest redukcja kosztów produkcji SAF, zapewnienie odpowiednich dostaw surowców, optymalizacja procesów na lotniskach, a także usprawnienie przepisów i norm, które będą zharmonizowane i uznawane na całym świecie.

„Zaangażowanie w redukcję emisji CO₂ jest jednym z filarów naszej strategii przewozowej. Uruchomienie programu paliw zrównoważonych dla frachtu lotniczego stanowi ważny krok w realizacji naszych planów w nadchodzących latach. Zapraszam wszystkich klientów, aby dołączyli do nas w tworzeniu lepszej, bardziej przyjaznej środowisku przyszłości cargo.” powiedział Adriaan den Heijer, Wiceprezes Air France-KLM Cargo i Dyrektor Zarządzający Martinair.

Zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) – kluczowym elementem w redukcji emisji CO2

Pierwszym krokiem na drodze do bezemisyjnej przyszłości w branży cargo jest powstrzymanie wzrostu emisji CO2, pomimo rosnącej skali przewozów towarowych. Inwestycja w paliwa zrównoważone jest jednym z podstawowych instrumentów w redukcji emisji CO₂. Od blisko 10 lat Air France i KLM są liderami pod względem usprawnień w zakresie wydajności paliwowej i w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań. W czerwcu 2011 r KLM wykonał pierwszy na świecie komercyjny lot z wykorzystaniem paliwa zrównoważonego, który odbył się na trasie z Amsterdamu (lotnisko Schiphol) do Paryża (lotnisko Charles de Gaulle). Tego samego roku Air France wykonał swój pierwszy lot na paliwie zrównoważonym na trasie z Tuluzy do Paryża w ramach obchodów Paris Air Show. Niedługo potem linie zaczęły oferować swoim klientom korporacyjnym możliwość wsparcia innowacyjnego rozwiązania, jakim są paliwa zrównoważone poprzez udział i kontrybucję w programie KLM Corporate BioFuel Programme. Teraz Air France i KLM postanowiły wykorzystać w swojej działalności cargo podobny program wsparcia dla SAF, który od ośmiu lat sprawdza się w ich działalności przewozów pasażerskich.

Zrównoważone paliwa lotnicze nadal nie są powszechnie dostępne. Ich produkcja jest niewielka, a ceny znacznie wyższe niż koszt standardowej kerozyny lotniczej. Program SAF Cargo powstał po to, aby stymulować ich rozwój i zwiększać rynek, na którym będą używane. Wspólne inwestycje w paliwa alternatywne, nadanie im większej rangi w strategiach przewoźników i spedytorów oraz współpraca między podmiotami rynku cargo w tym zakresie sprawi, że w efekcie SAF będą szerzej dostępne i tańsze, dzięki czemu będą mogły w pełni konkurować ze standardowym paliwem do silników odrzutowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony