Sloty w Newark zostaną przyznane tanim liniom lotniczym w celu pobudzenia konkurencji

Płyta lotniska w Newark, fot. Forbes

16 września, Departament Transportu Stanów Zjednoczonych (DOT) ogłosił, że przyzna sloty na korzystanie z pasa startowego na lotnisku w Newark (EWR) na popołudniowe i wieczorne loty tanim liniom lotniczym. Podjęte działanie ma w zamierzeniach zwiększyć konkurencję i obniżyć ceny biletów.

„Przekazanie większej liczby slotów w Newark dla tańszych przewoźników zapewni podróżnym większy wybór połączeń i niższe ceny” – ogłosił Departament Transportu w komunikacie prasowym. „Istnieje wiele korzyści płynących z konkurencji, w tym niższe ceny, większa przepustowość i większe wykorzystanie ograniczonych aktywów. Profity z niższych opłat znacznie przewyższają skutki dodatkowych opóźnień”.

Departament Sprawiedliwości wezwał urzędników ds. transportu, aby nie kasowali 16 slotów w Newark i zamiast tego udostępnili je tanim przewoźnikom w celu napędzania konkurencji, i pochwalił DOT za ich decyzję. W Newark swój hub mają linie United Airlines, które obsługują łącznie około 65% lotów z tego lotniska. Sloty w EWR miały również linie Southwest Airlines (LUV), ale w 2019 r. zdecydowały się one skonsolidować wszystkie operacje w obszarze Nowego Jorku na lotnisku LaGuardia.

Chociaż United nie skomentowało niedawnej decyzji DOT, w 2019 r. podkreśliło znaczenie utrzymywania przepustowości zatłoczonych pasów startowych w Newark. Przekazanie wolnych slotów może być korzystne dla Spirit Airlines, ponieważ przewoźnik ten wyraził zainteresowanie rozszerzeniem swojej sieci właśnie o EWR. DOT nie wspomniał jeszcze, która linia lotnicza otrzyma prawa do lądowania w Newark.

Źródło: AeroTime
comments powered by Disqus