Po sankcjach EU Belavia uziemiła prawie połowę swojej floty
3 grudnia, białoruska narodowa linia lotnicza Belavia ogłosiła, że zmniejszyła swoją flotę o prawie połowę po tym, jak „do istniejących ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 dodano dalsze ograniczenia dotyczące lotów do wielu krajów”.
„W związku z wprowadzeniem ograniczeń linia lotnicza została zmuszona do zmniejszenia liczebności floty” – poinformowała Belavia w oświadczeniu, nie ujawniając, które dokładnie samoloty zostały uziemione.
Obecnie flota przewoźnika składa się z 15 statków powietrznych w porównaniu do 29, które jeszcze niedawno były aktywne w barwach Belavii: 14 B737, 7 ERJ-195, 5 Embraer ERJ-175 i 3 EMB195-E2.
Oświadczenie Belavii pojawiło się po tym, jak Unia Europejska (UE) nałożyła sankcje na Białoruś i jej państwowe firmy, które miały uczestniczyć w organizowaniu przerzucania nielegalnych emigrantów przez Białoruś do UE.
Nałożone niedawno sankcje oznaczają, że Belavia nie może już operować do krajów UE, a także leasingować samolotów od unijnych firm. W związku z tym Belavia obecnie poszukuje nowych możliwości leasingu poza UE, stwierdzając, że do lata 2022 r. firma „uzupełni swoją flotę poprzez przejęcie własności samolotów i zawarcie nowych umów leasingowych z firmami z krajów pozaunijnych”.
Według Planespotters.net, Belavia leasingowała wcześniej 15 samolotów od różnych firm leasingowych z siedzibą w UE i Stanach Zjednoczonych: Air Lease Corportation (ALC), AerCap, DSF Aircraft Leasing, Merx Aviation i Nordic Aviation Capital (NAC).
Komentarze