Przejdź do treści
A330 należący do linii Delta Airlines
Źródło artykułu

Linie w USA masowo odwołują loty z powodu braku załóg

W weekend Świąt Wielkanocnych linie Delta Air Lines odwołały prawie 100 lotów, głównie z powodu braku dostępnych załóg, co było częściowo spowodowane szczepieniami przeciw Covid-19 dużej części z nich. Przewoźnik ten stanął w obliczu gwałtownego wzrostu popytu na podróże lotnicze i w ostatni weekend przewiózł ponad milion podróżnych, jednak i tak z powodu braku personelu był zmuszony do odwołania 100 lotów z lotnisk Hartsfield-Jackson (ATL) w Atlancie, Detroit Metropolitan (DTW) i Minneapolis-St. Paul (MSP).

„Przepraszamy naszych pasażerów za niedogodności. Większość z nich została przebukowana na inne lot tego samego dnia” - ogłosiła Delta. Aby złagodzić problemy związane kasowaniem rejsów, linia lotnicza zdecydowała się tymczasowo otworzyć opcję sprzedaży środkowego miejsca, dzięki czemu każdym lotem może przewieźć więcej pasażerów, pomimo wcześniejszego zobowiązania do blokowania sprzedaży tych foteli do kwietnia 2021 r.

Delta Air Lines wdrożyła polityka blokowania miejsc w kwietniu 2020 r., jako sposób na zapewnienie dystansu społecznego na pokładach samolotów. Wytyczne dotyczące procesu szczepień załóg samolotów wydane przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) w lutym 2021 r. wskazują, że 48 godzin po otrzymaniu każdej dawki szczepionki Pfizer-BioNTech, Moderna lub Johnson & Johnson ich członkowie „nie mogą pełnić funkcji kapitana lub w jakimkolwiek innym charakterze na pokładzie samolotów”.

Delta Air Lines wyjaśniła, że duży procent członków załogi miał zaplanowane szczepienia i był to jeden z powodów, dla których skomplikowane grafiki załóg przyczyniały się do masowego odwoływania lotów. Ale to nie pierwszy raz, kiedy Delta Air Lines musiała kasować operacje z powodu braku personelu. W listopadzie 2021 r., w weekend Święta Dziękczynienia, przewoźnik odwołał prawie 600 lotów, argumentując, że powodem tego działania był znaczny wzrost przypadków zakażenia COVID-19 wśród pracowników spółki.

W marcu 2021 r. inny amerykański przewoźnik lotniczy Piedmont Airlines, spółka zależna w całości należąca do American Airlines (A1G) (AAL), stanęła w obliczu problemów z ułożeniem grafików dla załóg w związku z procesem szczepień. Linia lotnicza poinformowała 500 pilotów, że nie będzie w stanie wysłać ich na szczepienia w weekend 19-21 marca 2021 r. ze względu na duże zapotrzebowanie na podróże lotnicze. Przewoźnik odmówił nawet czasu wolnego na szczepienie kilku lotnikom z powodu braku wystarczającej liczby pilotów na standby.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony