EASA certyfikowała silnik Trent 1000 TEN dla B787
Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) certyfikowała silnik Rolls-Royce Trent 1000 TEN. Jest to ulepszona wersja wcześniejszego modelu Trent 1000 i ma być ona montowana we wszystkich wariantach B787 Dreamliner jeszcze w tym roku.
Trent 1000 TEN został opracowany w oparciu o technologie Trent XWB i Advance, które zapewniają mu większą wydajność i efektywność, a także mają sprawić, że B787 Dreamliner będzie emitował jedynie połowę hałasu w stosunku do samolotów poprzedniej generacji. "To kolejny ważny krok w naszych dążeniach do zapewnienia nowych technologii i dodatkowych możliwości dla Dreamlinera", powiedział Dave Taylor, główny inżynier przy projekcie Trent 1000 w spółce Rolls-Royce.
Silnik Trent 1000 napędzał pierwszy lot Boeinga 787-10, a także dziewicze loty modeli 787-8 i 787-9. Z kolei na początku sierpnia br. w silniki Trent 1000 TEN był wyposażony B787, który wykonał 18-godzinny lot testowy, podczas którego narysował olbrzymi kontur Dreamilinera na mapie Stanów Zjednoczonych. Efekt można było obserwować dzięki Flightradar24 (link pod artykułem).
Model Trent 1000 wszedł do użytku w 2011 r., a w 2016 r. wystąpiły w nim problemy z zużyciem i korozją. Z tego powodu, japońskie linie lotnicze ANA musiały wymienić łopatki silników we wszystkich 50 swoich Dreamlinerach, a Thai Airways uziemić część swojej floty B787 wyposażonej w tego typu jednostki napędowe.
Czytaj również:
Dreamliner narysował Dreamlinera na Flightradar24
Komentarze