Flieger Magazine z wizytą w Aero Poznań

AeroPoznan 10 Sim Observation Deck

Najnowszy lutowy numer Flieger Magazin, największego niemieckiego miesięcznika lotniczego publikuje obszerną relację z wizyty redaktora naczelnego Thomasa Borcherta w Aero Poznań - Europejskim Centrum Symulatorowy Cirrusa.

W artykule pt. „Wypadki bez konsekwencji” podkreśla, że „ogromną zaletą symulatora jest nadzwyczajny realizm odwzorowania lotu samolotami Cirrus SR20 i Cirrus SR22”. Thomas Borchert wymieniając wiele różnych szkoleń, jakie prowadzone są w Aero Poznań, kładzie nacisk na wykorzystanie symulatora do treningu sytuacji awaryjnych. „Dotyczy to również czerwonej rączki umożliwiającej odpalenie systemu CAPS (Cirrus Airframe Parachute Systems), czyli otwarcia spadochronu, które można tak na prawdę wyłącznie przećwiczyć w symulatorze”. Borchert podkreśla, że „jest to szalenie ważne w kontekście wypadków samolotów Cirrus, gdzie odpalenie systemu CAPS było jak najbardziej możliwe, ale niestety piloci nie pomyśleli o tym lub pomyśleli po prostu za późno”.

Flieger Magazine cytuje Jana-Petera Fischera, szefa niemieckiego Cirrusa, który regularnie szkoli niemieckich pilotów w poznańskim centrum i który uważa, że “aby podnieść poziom bezpieczeństwa pilota trzeba go najpierw kilka razy ‘zabić’ na symulatorze”. Borchert odnosi się także do słów Piotra Długiewicza z Aero Poznań, który stwierdził, że celem ośrodka nie jest ocenianie lub krytykowanie czyichkolwiek umiejętności, lecz danie szansy pilotom lotnictwa ogólnego do samorozwoju w formie, która sprawi im przyjemność i przy okazji będzie też dobrą zabawą.

Aero Poznań jest jedynym poza USA ośrodkiem symulatorowym Cirrus Aircraft. Posiada status Cirrus Training Center, który upoważnia do prowadzenia szkoleń specjalistycznych na poziomie fabrycznym. W poznańskim centrum szkoli się już piloci z wielu krajów, w tym z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Holandii. Ponadto Aero Poznań jest certyfikowany przez ULC jako ośrodek szkolenia lotniczego i prowadzi szkolenia lotnicze do licencji i uprawnień lotniczych, takich jak licencja turystyczna, czy uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów.

Więcej na www.poznan.aero

Czytaj również:

Rozmowa z Travis Klumb, szefem światowej sieci szkoleniowej Cirrusa

Europejskie Centrum Symulatorowe w Poznaniu otwarte dla pilotów

W Poznaniu ruszyło Europejskie Centrum Symulatorowe samolotów Cirrus

Nowe centrum szkoleniowe Cirrusa w Poznaniu

Źródło: AeroPoznan
comments powered by Disqus

Komentarze

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie w Warszawie można napełnić małą butlę tlenem lotniczym?
Butli nie mogę dostarczyć samolotem.

Nie latałem symulatorem, tylko obejrzałem go, bo ktoś akurat latał. Urządzenie i sam ośrodek - full wypas.

Czy ktoś tam już był i może coś powiedzieć poza oficjalnym PR?