Przejdź do treści
Aeroklub Rzeszowski
Źródło artykułu

Protest Aeroklubu Rzeszowskiego przeciwko likwidacji jego infrastruktury

Przedstawiamy wszystkim naszym sympatykom naszą Uchwałę - Protest:

Jasionka 26.10.2014

UCHWAŁA – PROTEST Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Aeroklubu Rzeszowskiego

Aeroklub Rzeszowski istniejący od roku 1946 zostanie zlikwidowany przez aktualną władzę Województwa Podkarpackiego.

Akceptacja inwestora, tj. Urzędu Marszałkowskiego dla planów rozbudowy skrzyżowania drogi krajowej DK 19 z drogą wojewódzką DW 869 sporządzonych przez firmę Promost spowoduje likwidację całej infrastruktury Aeroklubu Rzeszowskiego. Zburzony zostanie:
- hangar lotniczy o powierzchni 2 000 m kwadratowych;
- dwa budynki administracyjno biurowe z zapleczem szkoleniowym i technicznym o łącznej powierzchni 1500 m kwadratowych;
- barak z modelarnią o powierzchni 250 m kw.

Aeroklub Rzeszowski nie neguje konieczności rozbudowy skrzyżowania i jest gotów do daleko idących ustępstw dając temu wyraz w korespondencji z inwestorem ale nie może zgodzić się na zburzenie całego zaplecza, co spowoduje wstrzymanie działalności lotniczej, utratę posiadanych certyfikatów a to równa się z fizyczną likwidacją Aeroklubu.

Aeroklub Rzeszowski jako organizacja pożytku publicznego prowadzi rozległą działalność edukacyjną i wychowawczą głównie wśród młodzieży oraz popularyzatorską w zakresie lotnictwa i obronności kształtując postawy patriotyczne. Młodzież wyszkolona w Aeroklubie Rzeszowskim stanowi zasoby kadrowe dla potrzeb lotnictwa cywilnego i wojskowego, a w szczególności dla formacji spadochronowych i Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych.

Posiadane zaplecze powstawało przez cały okres istnienia Aeroklubu dzięki ofiarnej pracy członków a główny budynek powstał w trudnym okresie przełomu lat 80-tych i 90-tych przy wsparciu finansowym ówczesnych władz, które rozumiały misję Aeroklubu.

W bieżącym roku w wyniku porozumienia z Zespołem Szkół Mechanicznych i przy wsparciu władz miasta ARz włączył się w proces kształcenia mechaników lotniczych, Na bazie ARz powstaje certyfikowana wg wymagań europejskich organizacja szkolenia mechaników PART 147, która będzie zapleczem kadrowym dla istniejących i powstających w rejonie lotniska firm lotniczych. Warto przypomnieć, że obecna forma kształcenia pilotów w elitarnym w skali kraju Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej początki miała w Aeroklubie Rzeszowskim, dzięki jego ludziom i zapleczu.

Argumenty za budową skrzyżowania w wersji przedstawionej przez przedstawicieli inwestora i projektanta nie są przekonujące, obietnice na rekompensatę za utracony majątek nie są poparte jakimkolwiek dokumentem, a dotychczasowe doświadczenia ze spotkań w sprawie rozbudowy świadczą o arogancji władzy i lekceważeniu Aeroklubu. Lekceważone są w szczególności potrzeby młodzieży, której władza nie proponuje nic w zamian.

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Aeroklubu Rzeszowskiego jako najwyższa władza Stowarzyszenia składa protest i nie wyraża zgody na jego likwidację. Członkowie Aeroklubu Rzeszowskiego apelują do lokalnej władzy o oszczędzenie wspólnego dobra, dorobku pokoleń lotniczych i nie zamykanie młodzieży drogi do lotnictwa.

Powyższą Uchwałę – Protest uchwaliło Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Aeroklubu Rzeszowskiego w dniu 26 października 2014 roku jednogłośnie.

Aeroklub Rzeszowski jako organizacja pożytku publicznego zgodnie ze swoim statutem prowadzi rozległą działalność propagującą lotnictwo głównie wśród młodzieży, sporty obronne, kształtuje postawy patriotyczne stanowiąc zaplecze kadrowe dla lotnictwa cywilnego i wojskowego (Wyższa Szkoła Sił Powietrznych, formacje spadochronowe). Tym celom służy, między innymi, przewidziana do rozbiórki modelarnia i spadochroniarnia.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony