Przejdź do treści
Źródło artykułu

Głęboka deregulacja w Wielkiej Brytanii

W notatce wydanej przez CAA - brytyjski odpowiednik ULC, z dnia 28 maja 2014 r. czytamy, że wszystkie jednomiejscowe statki powietrzne z Aneksu II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego WE 216/2008, uzyskały status taki sam jak dotychczasowe jednostki latające o masie własnej nieprzekraczającej 115kg (odpowiednik UL-70/UL-115 powstałych na bazie amerykańskich FAR-103).

Innymi słowy, dla jednomiejscowych statków powietrznych lądowych o MTOM nieprzekraczającej 300kg (390kg dla amatorskich), charakteryzujących się prędkością minimalną nie większą niż 35kts, nie jest wymagane wystawianie jakichkolwiek dokumentów zdatności do lotu. Wymaga jest wyłącznie krótkiego zgłoszenia zawierającego, znaki statku powietrznego, dane adresowe właściciela, oraz podanie MTOM i prędkości przeciągnięcia.

Wymienione statki powietrzne nadal podlegają obowiązkowi ubezpieczenia OC, a operatorzy muszą posiadać odpowiednie dokumenty uprawniające do ich pilotowania.

Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z notatką CAA

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony