Spowolnienie na rynku odrzutowców biznesowych w USA
Ten sam rodzaj warunków rynkowych, który w ciągu ostatnich siedmiu lat spowodował dekoniunkturę na rynku lekkich i średniej wielkości odrzutowców biznesowych, obecnie powoduje spowolnienie w segmencie wielko kabinowych biznes jetów.
Podczas konwencji NBAA, która zakończyła się w Las Vegas, prezes Gulfstreama, Mark Burns, powiedział, że połączenie dużych zapasów stosunkowo mało używanych statków powietrznych oraz "nadprodukcji" wykonywanej przez innych (nienazwanych) producentów spowodowały lekki zastój na tym rynku. "Oznacza to dla nas przeciwny wiatr i przyszły rok zapowiada się niezbyt udanie", dodał.
Zauważył również, że po kilku latach większego popytu na samoloty za granicą, koniunktura teraz wraca do USA, ale sam proces sprzedaży trwa już dłużej. Mimo tego faktu, w drugim kwartale tego roku firma sprzedała 46 biznes jetów, a w ostatnim czasie został zapowiedziany rozwój nowej konstrukcji, która ma umocnić dominację spółki na rynku. Aktualnie Gulfstream również prowadzi intensywne prace rozwojowe nowych programów G500 i G600.
Komentarze