Rośnie popyt na lekkie odrzutowce biznesowe
Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi dla przemysłu lotniczego przez konsultantów firmy PMI Media Limited, rynek bardzo lekkich odrzutowców biznesowych (VLJ) zaczyna wykazywać oznaki ożywienia. Według ostatniej prognozy, w ciągu najbliższych siedmiu lat zostanie dostarczonych ponad 1,7 tys. maszyn tego typu.
"Logika rynku jest na przekór", wyjaśniał autor raportu, Philip Butterworth-Hayes. "Najbardziej innowacyjne i zmieniające rynek koncepcje statków powietrznych pochodzą z przedsiębiorstw, które mają korzenie na Dalekim Wschodzie. W dużej mierze są one adresowane do zamożnych właścicieli chcących sprzedać swoje obecne turbośmigłowe lub tłokowe konstrukcje i wejść w posiadanie w jednosilnikowych bisnes jetów”.
Piąty od 2006 r. raport PMI z serii ukierunkowanych badań dotyczących tego sektora, analizuje kształt, zakres i wymiar wzrastającego rynku VLJ. Popyt na samoloty tego typu drastycznie zmniejszył się wraz z kryzysem bankowym w 2008 r., ale w ostatnich latach dwóch renomowanych producentów rozwija udane projekty, a są to HondaJet i Eclipse EA 550. Do końca 2013 r., ma zostać dostarczone łącznie ponad 1000 konstrukcji typu VLJ.
Według raportu, w ciagu najbliższych lat jedną z głównych zmian na rynku będzie popyt na nowe VLJ generowany przez klientów z Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Natomiast do 2019 r. sprzedaż maszyn tego typu w Ameryce Łacińskiej spadnie z obecnego poziomu 21% do 15%. "Wciąż jeszcze nie możemy przewidzieć, czy te odrzutowce zakorzenią się na rynku lotnictwa ogólnego", powiedział Philip Butterworth-Hayes. "Wierzymy, że tak będzie i potrwa to dłużej, niż przewidywano", dodał.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach www.hondajet.honda.com oraz www.eclipse.aero
Komentarze