Postępy w rozwoju modelu P2010 firmy Tecnam
Firma Tecnam udostępniła film, na którym po raz pierwszy widać najnowszy czteromiejscowy model P2010 z pracującym silnikiem. Włoska spółka zaprezentowała projekt tego dedykowanego na rynek general aviation samolotu, podczas targów lotniczych Oshkosh 2011.
Według założeń producenta, P2010 ma wypełnić lukę pomiędzy obecnie oferowanymi konstrukcjami LSA, a dwusilnikowym modelem P2006. Latem zeszłego roku firma informowała, że będzie to jego pierwszy jednosilnikowy samolot Tecnam, który ma uzyskać certyfikat na amerykańskim rynku. Kadłub modelu P2010, którego rozwiązania są zbliżone do najnowszej konstrukcji LSA P2008, jest w całości zbudowany z włókna węglowego, a skrzydła, stabilizator, powierzchnie sterowe i podwozie są metalowe. Samolot posiada masę startową 1160 kg i udźwig użyteczny 450 kg.
Jego przewidywana prędkość przelotowa ma wynieść 133 węzłów (przy wykorzystaniu 75% mocy na wysokości 2000 m), zasięg 1220 km, a pułap ponad 4500 m. Model P2010 będzie napędzany 180 konnym silnikiem Lycoming IO-360-M1a, który będzie zużywał 30,3 litra paliwa na godzinę lotu, elastycznie korzystając z paliwa typu Avgas lub Mogas.
Dodatkowo, maszyna posiada jedną z najprzestronniejszych kabin w segmencie samolotów czteromiejscowych i innowacyjne drugie drzwi po prawej stronie, które zapewniają łatwy dostęp do tylnich foteli. Luk bagażowy został zaprojektowany za tylnym rzędem siedzeń i jest dostępny z zewnątrz. Cena podstawowej wersji samolotu została skalkulowana na poziomie 275 tysięcy dolarów.
Komentarze