Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy śmigłowiec AW139 w służbie SAR w Szwecji

Szwedzki Urząd Morski (Sjöfartsverket) odebrał pierwszy z siedmiu dwusilnikowych śmigłowców AgustaWestland AW139 przeznaczonych do misji Search and Rescue (SAR). Zgodnie z umową podpisaną w 2012 r., kolejne dwie maszyny zostaną przekazane jeszcze w bieżącym roku, a ostatnie do końca przyszłego.

Statki powietrzne zostaną rozlokowane w pięciu bazach - Ronneby, Visby, Gothenburg, Norrtäljegatan i Umeå – skąd będą wykonywały zarówno morskie, jak i śródlądowe misje. Noomi Eriksson, Dyrektor Urzędu ds. Morskich i Lotniczych Akcji Ratunkowych podkreślał, że "Wszyscy pracowali na to przez kilka lat i wspaniałe jest, iż można zwiększyć wydajność floty bez zwiększania jej całkowitych kosztów operacyjnych. Teraz możemy kontynuować nasze wysiłki w celu zwiększenia efektywności misji SAR i ratowania życia".

10 września śmigłowiec AW139 został przebazowany z zakładów AgustaWestland na lotnisko Skavsta w Szwecji. Za jego sterami zasiadł kpt Michael Åkerlund, który jest członkiem zespołu odpowiedzialnego za testy i ocenę maszyny, zanim zostanie ona wprowadzona do eksploatacji.

"Teraz zaczyna się nowa era dla szwedzkiego SAR. Co wyróżnia ten helikopter z tych, które dotychczas eksploatowaliśmy, to cechy bezpieczeństwa od samej konstrukcji do autopilota i instrumentów pokładowych", tłumaczył Åkerlund. "Jest on szybszy, może wykonywać dłuższe loty i przewozić cięższy ładunek. W znacznym stopniu została udoskonalona jego wydajność we wszystkich aspektach lotu", dodał. Do chwili obecnej zadania SAR w Szwecji wykonywała flota śmigłowców Sikorsky S-76.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony