Opóźniony rozwój nowych odrzutowców Cessny
Koncern Textron obniżył prognozę przychodów dla spółki zależnej Cessna w celu uwzględnienia nowych opóźnień w trzech programach odrzutowców biznesowych. Zgodnie z najnowszymi danymi, poważnie zostało zredukowane prawdopodobieństwo zrealizowania ich dostaw jeszcze w tym roku. Prezes Textron, Scott Donnelly o opóźnienia obwinił firmę Garmin, która wciąż ubiega się o certyfikat dla awioniki mającej znaleźć się na wyposażeniu modeli M2, Longitude oraz X.
Fakt ten wpłynie na przesunięcie daty wprowadzenia na rynek modelu M2 oraz nowego Sovereign z trzeciego na czwarty kwartał br., co z kolei oznacza, że opóźnienie programu Citation X będzie większe i rozciągnie się z trzeciego kwartału br. na pierwszy kwartał 2014 r., dodał. Cessna kontynuuje rozwój programów Latitude i Longtitude, które mają wejść do użytku odpowiednio w 2015 i 2017 r. W drugim kwartale br., Textron ogłosił, że Cessna spowolni produkcję lekkich odrzutowców, takich jak M2, CJ2, CJ3 i CJ4, ponieważ potencjalni klienci domagali się większych zniżek niż firma mogła ich udzielić.
Textron twierdzi, iż rynek lekkich odrzutowców biznesowych pozostaje w kryzysie ponieważ, właściciele małych i średnich odrzutowców, którzy są najważniejszymi klientami dla spółki nie odzyskali poziomu zaufania inwestycyjnego sprzed rozpoczęcia się dekoniunktury gospodarczej w 2008 r. W rezultacie, zamiast kupować samoloty w cyklu ok. co siedem lat, powstrzymują się i wykorzystują dotychczas używane maszyny.
(mz)
Komentarze